Isnin, 13 April 2020

BERITA BAIK UNTUK RAKYAT MALAYSIA








BERITA BAIK

UNTUK PEGELUAR

MINYAK MENTAH

HARGA MINYAK

MENTAH NAIK




Major oil-producing nations agree historic 10% cut in output

Pengeluar minyak terbesar di dunia telah bersetuju dengan perjanjian bersejarah untuk mengurangkan pengeluaran minyak global dengan hampir 10% untuk melindungi pasaran daripada kesan pandemik koronavirus.

Ahli kartel minyak Opec dan sekutu-sekutunya telah bersetuju untuk menahan hampir 10m tong sehari dari bulan depan selepas wabak Covid-19 menghapuskan permintaan untuk bahan api fosil dan mencetuskan kejatuhan harga minyak global.

Perjanjian pengeluaran minyak terbesar dalam sejarah adalah dua kali ganda ukuran pemotongan yang disepakati berikutan krisis kewangan global dan menandakan gencatan senjata dalam pembuatan minyak harga minyak antara Arab Saudi, ketua de facto Opec, dan Rusia.

Perikatan itu, yang dikenali sebagai Opec +, bersetuju dengan pemotongan pengeluaran selepas lebih daripada seminggu perbincangan tegang antara negara-negara pengeluar minyak terbesar di dunia untuk menaikkan pasaran minyak global yang telah dipatahkan.


MEMBANTU

PENDAPATAN

NEGARA

2 ulasan:

azam berkata...

Rakyat sentiasa berdoa semoga harga minyak dunia terus turun.
Sejak berkawan dengan Team Semburit
Hisham dah mula jadi penyokong tegar kapitalis.
Amin.

panglimo potaseh berkata...

1977 ..kita baru jumpa minyak ..gwa Form Six, tiap bulan gomen kasik 55 hinggit, nilai sikarang 33O ..kayo gwa ooo.
Hari ini minyak sumber utama ..Malaysia kaya ..anak gwa Form Six sokolontit bijik pon tak dapek apo ..sapa yang melahap duit minyak ni ..sapo?.
Kehadiran Korona ..dgn kuasa Allah ..kita dapat melihat betapa ramai nye rakyat yg Papo Kodano dan Galadangan ..dalam masa yang sama kita punye kolompok Kluster Kayangan.
Tu sebab gwa tak ambik pot minyak naik ke turun ..The Song Remain The Same.