Isnin, 27 Januari 2014

BUDAYA DEMO DI SANA SINI










LAGI DI TEGAH
LAGI RAMAI YANG TURUN


Protes 'kandar sayur' di PP hari ini

Orang ramai pelbagai kaum hari ini berkumpul di Sunway Carnival Mall, Pulau Pinang bagi menyatakan bantahan terhadap kenaikan harga barang dan kos sara hidup
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...LAGI B UGHAH... LAGI  MELAWAN... kah kah kah

KAH KAH KAH

ANAK MUDA BANGUN MELAWAN

-------------

3 ulasan:

ksl berkata...

Kelmarin bini saya beli 12 ekor ikan kembong pada harga RM40.00. Pandangan saya harga ni sgt tinggi dan akan bebankan golongan miskin dimana ikan kembong merupa satu sumber protein utama. Saya rasa berdemo utk bawa message ni kpd kerajaan adalah sesuai. Dan ni bkn issue kaum lah.

Tanpa Nama berkata...

mana pergi mamak tongkang perkauman....kah.....kah......kah......mana pergi pemuda pemudi mamak dan perkosa.....kah....kah.....kah......

Lang berkata...

Arakian terjadilah satu kisah rakyat di negeri antah berantah sudah tidak sanggup menahan diri kerana harga sayur ikan ayam lembu dan kambing telah dinaikkan oleh mamak bendahara. Semakin derita akibat upah pendayung sampan dan pembawa tandu juga naik mencecah pucuk kelapa.

Rakyat mengetuk beduk sana sini mengajak semua keluar membuat huru hara aman. Bukan untuk mengguling bendahara ataupun soltan, cuma untuk menyampaikan berita derita hamba rakyat.

Maka titah soltan kepada ketua agama, apakah gerangan hukuman untuk rakyat huru hara aman ini. Bertanyalah kembali sang ketua agama, negeri manakah itu tuanku? Titah soltan, "negeri beta tapi bukan jajahan beta". Tersenyumlah sang ketua agama sambil berkata "Sekiranya jajahan tuanku maka berbughahlah rakyat tuanku maka hukumnya halal darah mereka. Tapi sekiranya bukan jajahan tuanku biarkanlah mereka menentang tok penggawa di sana".

Maka pahamlah soltan akan apa yang dimaksudkan ketua agama itu.