Rabu, 12 Februari 2014

RAKYAT BUKAN HASAN MALEK





KOMENTAR TUKAR TIUB
lihat bagimana ancaman berjalan
terang terang yang di lawakkan ialah rosmah

tapi bila polis panggil 
kata orang lain pulak

dalam seni budaya ini ertinya
seniman 
tak ada tulang belakang

dalam bahasa anam muda
ini ertinya seniman
tak ada telooo

berani buat 
berani jujur

KALAU INI BUKAN ROSMAH
kepala bana anak badak mana?

'Saya tiru pelawak Hong Kong, bukan Rosmah'

Pelakon wanita Lim Ching Miau yang berlakon sebagai “Mrs Jit” dalam video kontroversi 'Onederful Malaysia CNY 2014' dipanggil ke Ibu Pejabat Polis Kuala Lumpur, untuk memberi keterangan esok.

"Saya dipanggil di bawah Seksyen 111 Kanun Acara Jenayah untuk memberi kenyataan kepada polis pada jam 2 petang," katanya Ching Miau.

"Tidak, saya meniru Lydia Shum (seorang pelakon dan pelawak Hong Kong), dan saya tidak tahu kenapa watak itu dikaitkan dengan Rosmah.

"Saya ingatkan saya kelihatan seperti Lydia. Saya sudah menonton lakonannya sejak saya kanak-kanak lagi," kata Ching Miau.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... KEPALA BANA APA PELAKON HONG KONG... kah kah kah..

kah kah kah... SATU MALAYSIA TAHU ITU ROSMAH... kah kah kah..

kah kah kah... INGAT RAKYAT BANGANG... kah kah kah..

kah kah kah..INGAT RAKYAT INI HASAN MALEK... kah kah kah

---------

10 ulasan:

MR SAIRIM berkata...

Hehehehee....cina yang tak menipu adalah cina yang yang dah mampuss.....heeheheh.....melayu yang tak malas adalah melayu yang dah mati..aaaaahh...ini terbaru.....eeee yang tak jual agama adalah eeee yang dah 7 feet under....hehehehehehe

Tanpa Nama berkata...

mahkamah bersidang kes rayuan liwat anuwar Ibrahim, kes pkfz tak apa, orang mati di lokap tak apa, kes rasuah lembu tak apa, kes perwaja eric chia tak apa, kes rasuah tak apa, banyak kes tak apa, kenapa kes liwat amat penting ? budaya Malaysia suka melihat mengaib dan ketawa orang ? adakah begitu ? inilah masalah yang melanda Negara ini, semakin menekan rakyat, sengaja mengungkit perkauman, sengaja mengapikan hubungan, bagi menindas kebangkitan, penipuan demi penipuan, rasuah rm 30 terus didakwa, rasuah rm 30 juta boleh runding kah kah kah, dunia oh dunia, kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

semakin maju semakin bodoh kita, semakin mengundur ke belakang kita, semakin rosak kita, semakin hilang peri manusia kita, semakin tidak cerdik kita, setiap hari membawa onar dan dusta, kejam demi kekayaan, demi kuasa yang mengaburi mata, tidak ingat mati, hanya golongan eee akan berkuasa nanti, melayu jadi tukang cuci pinggan di kedai nasi kandar, percayalah inilah yang akan berlaku, selagi melayu tiada maruah diri, jangan menadah tangan meminta rasuah dari orang, kalau kita semua bekerja dengan ikhlas, Insya Allah kita akan diberkati, orang cina memandang hina kaum Melayu kerana apa ? kerana mereka anggap melayu mahu duit saja, asal beri duit semua boleh berlaku, rasuah bagai barah dalam daging manusia, berubahlah sebelum kamu diubahkan, kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

MALAYSIA
Negara yang kecapi kemerdekaan tahun 1957
sejak itu gabungan kesatuan melayu menguasai politik Negara, jangan salah baca, gabungan kesatuan melayu, kah kah kah, gabungan ini terus mengorak langkah mengatur strategi bagi mengimbangi strata masyarakat pelbagai kaum, ketika itu, Malaysia masih mundur, hanya orang cina Berjaya dengan dunia perniagaan, pelbagai dasar direka bagi mengkayakan kumpulan tertentu yang dijangka akan membantu melayu, tetapi saying sekali golongan ini hanya mengkayakan diri dan sanak saudara, rasuah dibenarkan secara berhemah kah kah kah, sehingga kini golongan cukong terus berkuasa atas landasan kekayaan, rakyat diperbodohkan dengan pelbagai isu sentiment perkauman, walhal yang menyondol mereka setiap malam adalah golongan yang kononnya menjaga hak mereka, sampai bila mereka akan sedar bahawa dunia tanpa sempadan akan mendobrakkan segala ? kah kah kah hanya mampu setakat ini, orang yang berfikiran waras pun tahu mana jahil, mana betul, mana salah jadi pilihlah jalan mana yang dikehendaki itu, selamat kah kah kah selamanya

Tanpa Nama berkata...

Kahkahkah....ramai betul takut dgn badak air...ilmu ape dia pakai? Mohon pencerahan skit...kahkahkahkahakah...

Tanpa Nama berkata...

Tujuan asal adalah menceritakan senario politik tanah air yang membabitkan kelakuan beberapa orang v v i p tanpa nama. Penonton yang buat persepsi bahawa wanita gemok itu adalah Rosmah. Kenapa nak salahkan pelakon ?

Tiada sebab ahli UMNO Baru dan pencacainya nak melenting. Kelakuan seseorang itu sememang nya seni yang dilakon semula oleh pelakon. Apakah drama yang disiarkan oleh TV3 RTM itu watak dan kelakuan pelakon itu sendiri atau mereka meniru kelakuan yang wujud dalam masyarakat persekitarannya ?

Mirip tidak bermakna serupa.

Aku bersetuju bahawa dalam seni budaya ini ertinya seniman tak ada tulang belakang tapi aku mengatakan seniman memang bertelor. Yang tak bertelor adalah Najib dan Mahathir.

matstimketum berkata...

he he yang bijak saje faham satira ni. losima ni tiru lydia sum.

PPI Mamak berkata...

Sejak bila Rosmah jadi ketua Agama Islam Malaysia? HINA ROSMAH = HINA ISLAM? Siapa yang bengong sangat ni sehingga menyamakan Rosmah dengan Islam?

Cuba tonton video Teresa Kok. Tiada apa-apa didalam video itu yang boleh dikaitkan dengan menghina agama Islam. Cuma ada seorang perempuan yang sangat gemuk gedempol. Maka beliau terus dikaitkan dengan Rosmah kerana semua orang di Malaysia tahu bahawa GEMUK MACAM BADAK = ROSMAH. Maka video itu terus dikaitkan dengan Rosmah. Yang peliknya bagaimanakah video itu boleh dikaitkan dengan agama Islam.
Minta TT cuba selidik NGO-NGO yang mengaitkan video Teresa Kok dengan Islam. Contoh PPIM (Persatuan Pengguna Islam Malaysia). Cuba tengok betul-betul muka ketua PPIM. Adakah dia seekor EEE? http://mk-cdn.mkini.net/721/1f3bebb8773c37371d75850aebebed2f.jpg.

Tanpa Nama berkata...

Untung la Mr Jit dapat artis HK lagi
Walaupun dalam mimpi hehe

Tanpa Nama berkata...

Untung la Mr Jit dapat artis HK lagi
Walaupun dalam mimpi hehe...