Rabu, 12 Februari 2014

SAH DEMO JADI BUDAYA




KOMENTAR TUKAR TIUB
mahathir anak lelaki iskandar kutty
berkata bahawa demo 
 bukan budaya malaysia

hari ini jelas dan saheh
bahawa demo telah berjaya 
dijadikan budaya malaysia



Bantah SPPBS, guru himpun di Putrajaya 22 Februari ini


SPPBS
PUTRAJAYA 11 FEB: Suara Guru Masyarakat Malaysia (SGMM) akan mengadakan himpunan di hadapan Kementerian Pendidikan di Putrajaya pada hari Sabtu, 22 Februari ini membantah pelaksanaan Sistem Pentaksiran Pelajar Berasaskan Sekolah (SPPBS).

Ketua kumpulan kerja SGMM, Mohd Nor Izzat Mohd Johari berkata bantahan yang dinamakan #Himpunan222MansuhPBS turut mengalu-alukan sokongan warga pendidik dan ibu bapa dari seluruh negara.
“Kami mengadakannya pada Sabtu bagi memberi lebih ramai guru peluang menyertainya dan tidak lupa menjalankan tanggungjawab ini,” katanya yang merupakan seorang guru di sebuah sekolah menengah di Pahang.
Difahamkan himpunan tersebut turut mendapat sokongan Solidarti Mahasiswa Malaysia (SMM), Gabungan Mahasiswa Islam Malaysia (Gamis) dan Badan Mobilisasi Rakyat Dewan Pemuda Pas Pusat.
----------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

anak Kutty ketinggalan zaman

MR SAIRIM berkata...

Baguslah PBS dilaksanakan....lagi bagus kalau uniform dimansuhkan sekali.....rambut panjang ke sekolah tak kira jantina...mansorr...opps silap...pengisian otak anak anak yang penting...bagi aku sekoalah dimalaysia ni kilang penipu..pencuri dan pembohong....penipu..fakta aku..perperiksaan di malaysia banyak unsur keliru dan mencambah biak jawapan yang keliru...soalan tipu harus dijawap dengan tipu...pencuri...PIBG dijadikan kilang untuk mencuri duit mak bapak...mintaklah kerajaan..rosmah boleh minta..apasal PIBG tak bley..takder biji ke...pembohong...fakta dia..mana murid lembab diasingkan kelas semata mata nak dapat scor cantik di graf KPM...sepatutnya yang lembab ini jangan diasingkan...kasi campur baru dia tahu apa itu persaingan yang jujur...cikgu sekarang ni kerja sebab tengkolok je...mana ada yang kerja jujur...sebab tak tahu nak buat apa je meke ni......nak bagi makan anak bini lah katakan.....bagus...BAGI AKU PARTI BERSATU SABAH...OPPPSSS...maap....PBS harus dilaksanakan..ini untuk mengajar cikgu..jangan jadi cikgu kalau malas ..cari keje lain.

air gunung berkata...

Dulu guru digelar lilin or pelita yg membakar diri.
Skrg nak panggey apa plak ekkkk?
Guru yg mengneon or mengkalimantangkan bil TNB.
Yg ni lagi tepat kot
GURU MEMUDIMKAN DIRI.
Sendiri potong utk kurangkan sakit sendiri.
Tak mau sakit bnykkan bius.
Silap potong akan gagalis selama lamanya
Mcm TT
Kah kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Mempamirkan tanda harga tidak memberi kesan menurunkan harga barangan. Dah berapa lama undang undang ini dikuatkuasakan dan digunapakai tapi harga barangan masih naik juga. Kami dah muak dengan ugutan Pak menteri.

Tanpa Nama berkata...

MR Sairim, kepala htak kau!! Buat apa nak sokong PBS doh. PBS tu membebankan hidup guru2.

Pegawai2 KPM yg buat polisi PBS nilah yg bodoh. Dia mana pernah jd guru, dia siapa nak kata macam2. Setakat melihat negara org buat PBS, terus jadi taksub nak buat PBS. Bodoh ikut telunjuk pegawai2 KPM.

Guru2 byk je aku tengok bekerja dgn semangat patriotik yg tinggi. So, takyahlah nak tuduh guru2 ni pemalas.

Anak pegawai KPM pun bersosial seksi kat kelab malam mahal, kalau anak sendiri pun tak reti nak tarbiah, tak payah nak arah guru2 buat benda macam2.