Sabtu, 1 Mac 2014

SURAT DARI PENONTON






SURAT DARI TERESA KOK

Semalam saya menyaksikan pementasan Teater Bilik Sulit anjuran SUARAM dengan kerjasama Radio Bangsar Utama (RABU) di Dewan Theatrette Kuala Lumpur Selangor Chinese Assembly Hall (KLSCAH).

Saya dijemput oleh Hishammudin Rais untuk menyaksikan pertunjukan ini. Saya difahamkan Ini merupakan kali kedua teater ini dipentaskan di Kuala Lumpur setelah pementasan pertama pada September tahun lalu.

Pementasan kali ini juga diadakan sebagai salah satu program Kempen RAKYAT BANTAH TAHAN TANPA BICARA.

Nama saya disebut beberapa kali oleh pelakon dalam lakonan mereka. Saya ketawa bersama dengan penonton di teater itu.

Selepas pertunjukan berakhir, saya ambil gambar bersama dengan pelakon Bilik Sulit dan beri derma kepada mereka. Saya berharap mereka teruskan usaha mereka untuk membangkitkan kesedaran orang ramai terhadap Tahan Tanpa Bicara yang pernah dialami oleh saya pada tahun 2008.


28 Febuari 2014, 8.30 malam merupakan pertunjukan terakhir.

----------

5 ulasan:

Awanama berkata...

1.teresa kok!!sapa teresa kok!!hafiz!ulama!saintis!prof!kalau setakat si kapiaq anti islam!!apa ke jadahnya ko melompat sakan!!!
2.dah tua bangka!!masih jahil bab memilih kawan!!kawan-kawan ko tu rata-ratanya menjurus ke neraka!!!

Awanama berkata...

apa yb cina ni.. bahasa melayu karangan level darjah 6 jer ni.. tak cool langsung..

gajikan seorang melayu untuk kerja2 komunikasi.. ini baru cool.. tulis sendiri sampai mampos pun maksud dan konteks yang hendak disampaikan tak akan kunjung tiba..

TT.. tolong sampaikan kpd teresa yer.. gua sokong lawak onederful tu.. tapi konteks lawak cina agak sukar difahami melayu.. walaupun disertakan subtitle..gua rasa macam tak lawak jer..walaupun rakan2 cina ketawa berdekah2.. sbb terlalu baku sangat..

DIDI KOTA BELUD berkata...

Hehehehe....bukan lucah atau prasanka buruk.....cuma lelucon bergurau brutal...tidak benar dan tidak fitnah tapi mamat baju kelabu belakang yb teresa tu mcm terkunjat ie ...mcm kesakitan je ....mcmbkena picit je telur dia oleh yb....terjerit jerit banzai......hahahahha...janganlah marah gua....tengok lah betul betul....hehehhehe

Awanama berkata...

Sibuk kt org, nko dh konfem ke masuk syurga?

Awanama berkata...

Kah kah Kah kah