Jumaat, 11 April 2014

PEDIH HATI BUKAN BUMIPUTERA




APA SALAHNYA TANAH DI BERI PADA CHINA
kpd hisham rais, saya ialah seorang rakyat Malaysia berbangsa cina. Apa salah nya jika saya beli tanah-tanah ini dan majukan tanah ini ? Bukan kah saya rakyat Malaysia ? Saya tak ada hak seperti orang Melayu? Teruskan lah diskriminasi cina,, teruskan lah anak-tirikan cina. Puki mak punya syaitan perkauman. Awak tahu kah betapa pedih nya apabila di panggil Bukan-bumiputra? 

Tahu kah awak betapa pedih nya dengar perkataan Tanah Melayu ? Sebab perkataan Tanah Melayu ini menghalalkan segala diskriminasi, segala anak-tiri-an, segala buli, segala penindasan, segala ethnic-cleansing iaitu pembersihan kaum terhadap cina yang ber-rakyat Malaysia. Pada 1957,cina ialah 40 penduduk di Malaysia. Tahun ini 2014, hanya tinggal 21.

 Pada 1957, raja gula, raja bank, raja getah, raja bijeh timah, raja perkapalan, raja bas, raja buat filem P Ramlee, malah menteri kewangan, ada lah cina yang berrakyat Malaysia. Pada 2014, segala raja ini di ambil alih olih Melayu. Segala syarikat cina yang untung, di on SIAPA BERIKAN TANAH PADA CHINA
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 4/11/14
--------

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

1990-2014..cina jadi Rajo Perumahan...Rmh ratus libu maaaaa...jual sebiji untung lagi dari jual gula setahun maaa..

Tanpa Nama berkata...

jgn lah jadi bebal, th 1957 mana ada malaysia, masa tu memang lah tanah melayu. kah, kah, kah

Tanpa Nama berkata...

cina yg rasis. aku melayu kerja company cina kat shah alam tapi gaji rendah dari orang cina. jangan percaya pada cina. lancau la. apa lagi cina mau. cina banyak menyusahkan orang melayu.

baca ni

http://pecahpalakmikir.blogspot.com/2013/10/ye-lin-sheng-bongkarkan-7-sifat-cina.html

suruh cina buang sifat perkauman cinabeng dulu baru cakap ini negara kamu.

suruh china pulangkan tanah rakyat uighur yg dirampas dan ditindas.

sebelum cinabeng nak komplen, komplen dulu negara cinabeng di china.

Tanpa Nama berkata...

pedih hatilah sangat....bukan bumiputralah yang banyak merembat harta benda dan hasil mahsul dalam malaysia ni...daripada hasil hutan, bijih timah, besi, macam2 lagi....dan bukan semuanya tu sebab hasil usaha keringat sendiri....tapi termasuk juga hasil perah tenaga orang lain, tipu sana tipu sini,...curi, rompak....samun memang terkenal dengan bangsa cina....tadak tipu, tadak curi...bukan cinala....

Tanpa Nama berkata...

nak beli tanah tu beli ajelah...tak payah la cakap pasal diskriminasi....anak tiri, buli, ethnic cleansing bagai2.....bila pulak di malaysia ini ada ethnic cleansing?...yang ada nya ialah ramai orang cina angkut dan seludup china doll masuk malaysia ramai2....yang jadi tokey lendir ni ramai cina....ada ke pembunuhan beramai2 ke atas orang cina?

yang orang melayu marah...ialah sebab tanah tu dijual kat cina atas penindasan terhadap kampung2 orang melayu....itu pun tak paham lagi ke?....bacala balik apa yang isham tulis....

Tanpa Nama berkata...

Lu kerja tak mcm cina kerja tp mau upah mcm diaolang.cina rehat x sampai 15 min.lu bedal sampai lajak.gaji mau serupa kah.oiiii cina time kao balut rokok pon dia kira laaa(dulu)

Tanpa Nama berkata...

Cina , india dan yang istimewa mamak tidak boleh sesekali diberi muka. Kena bagi tahi.Baru keadilan dapat ditegakkan.

Anti Rasis berkata...

Cina lagi RASIS..ko tak percaya cubalah try DEAL dgn Cina..Paling x boleh blah bila dorang bercakap dalam bahasa CINA dgn kaum dorang sedangkn korang masa tu sedang DEAL dgn dorang..memang CINABENG..

Tanpa Nama berkata...

TT cuba sampaikan mesej si "penjual tanah" & isu yang dibuat oleh kerabat penjual tanah. Bukan isu pembeli tanah!!!

*
**

DIDI KOTA BELUD berkata...

Amaran until cina cina.....jangan makan babi...jangan minum arak.....jangan cakap cina....jangan bela anjing....jangan sembah tapekong....jangan makan pakai chopstik.....satu lagi jangan buat...maha important...jangan sokong MCA.....hahahhahaahah

Tanpa Nama berkata...

Cina bodo ni. Yang tt maksudkan itu cukong. Melayu pun ada cukong. Cukong syed mokhtar. India pun ada cukong..cukong ananda krishnan. Cina lagi la banyak..vincent tan, robert kwok dan banyak lagi la. Cina la paling banyak. Tengok la senarai kaya forbes..kaum sapa yang banyak. Cina yang tak puas hati ni balik la negara cina. Kat situ lebih demokrasi..dibawah komunis..

Tanpa Nama berkata...

melayu yg benci cina adalah melayu yg bangang,cina yg benci melayu adlh cina yg bodoh..sbb apa..kamu telah dibodohkan oleh politikus..fasis,benci membenci ni perangai siapa?..

abang Taleb berkata...

Bro Hisham....kenapa komen saya tak disiarkan? - Abang Taleb