Sabtu, 17 Januari 2015

KELANTAN ADA MB BARU







 KOMENTAR
orang kelantan heboh
berita tersebar kelantan ada
menteri besar baru
mereka beri gelaran
hussam MB SWASTA




Husam, Yayasan Darul Hijrah warnai politik pasca banjir di Kelantan

17 Jan — Kemunculan sebuah yayasan dengan secara tiba-tiba dalam memberikan bantuan kepada mangsa ketika Kelantan dilanda banjir paling buruk dalam sejarah mewarnai politik negeri dipimpin PAS itu. Khemah, pusat perlindungan sementara, pam air, pasukan pembersihan,…

KAH KAH KAH
woit
kah kah kah
hussam ni sibuk
dia dah jadi
menteri besar baru ke?
bukan main hebat lagi
saje tanya kerana dengar
ada yb kena baling kasut
kah kah kah

SIAPA PUNYA KASUT






--------------

5 ulasan:

Awanama berkata...

Sudah tiba masa kelantan cari MB yang ada akal dan tindakan , bukan bahalol seperti ada sekarang.

TGNA dulu pun nak Husam , geng Hadi saja buat TAIK !!!!

kiedentech berkata...

PAS mengambil alih pemerintahan Negeri Kelantan pada awal 90-an dan TGNA menjadi MBnya. Di awal pemerintahan, TGNA sebagai seorang Ulama selesa untuk mengajar dan membiarkan ekonomi bergerak dengan sendiri tanpa ada tindakan dan dasar yang komprehensif, walaupun ada usaha dilakukan untuk memajukan ekonomi Kelantan tetapi momentumnya tidak cukup. Barisan Exco pada masa itu pun terdiri dari golongan ulama yang juga selesa untuk mengajar dan bergerak dari masjid ke masjid. Golongan profesional di dalam parti pada masa itu hanya menjadi tukang tampal poster dan pacak bendera parti. Perkara ini disedari Tengku Razaleigh(Ku Li), apabila Ku Li membubarkan parti Semangat 46 dan menyertai parti gerombolan pada akhir 90-an dan awal tahun 2000 satu serangan dilakukan dengan slogan “AMBO TAK SEY OGHE MAKE GAJI BUTO”. Tersentaak dengan serangan itu TGNA bingkas bangkit dengan mengambil Husam Musa, lulusan ekonomi dari UM yang telah bergerak cergas dalam parti PAS sebagai ADUN dan seterusnya menjadi EXCO. Peranan untuk memajukan ekonomi Negeri Kelantan dijalankan dengan sebaiknya oleh Husam Musa. Melihatkan keadaan ini, Husam Musa pun diserang dari dalam parti, dan pernah beliau menawarkan diri untuk meletak jawatan. Ia ditenangkan oleh TGNA dengan mengatakan bahawa rakyat Kelantan menyayangi Husam Musa. Pada PRU 2014 TGNA mengambil keputusan untuk berundur, perkara yang sama berlaku pada Husam Musa, begitu juga dengan ekonomi Kelantan, kembali suram dengan pembatalan kontrak yang dirancang dan lain-lain tindakan untuk menguburkan legasi Husam Musa. Penghujung tahun 2014 Kelantan dijadualkan untuk membentang Hukum Hudud yang kononnya dengan hukum hudud dapat mengelakkan murka ALLAH dan mengelakkan bencana. Kelantan dilanda banjir, jangkaannya ia adalah banjir biasa tahunan, ramai pimpinan kerajaan sibuk berselfie untuk menunjukkan bahawa akulah orang yang paling mengambil berat masalah rakyat tetapi gagal berfungsi sepenuhnya apabila ia adalah banjir luar biasa. MB Kelantan, Ahmad Yaakub juga sibuk dengan banjir di paras buku lali di kampungnya di Pasir Tumbuh tanpa menyedari beliau adalah milik rakyat Kelantan yang mana tindakan yang patut diambil ialah menggerakkan jentera Kerajaan untuk membantu rakyat Kelantan yang mengalami kesusahan yang berat seperti tiada bekalan makanan, rumah hanyut dan melantik wakil untuk menguruskan banjir paras buku lali di pasir tumbuh. Melihatkan MB sibuk dengan banjir di paras buku lali dikampungnya Husam Musa tanpa berlengah mengerakkan misi bantuan banjir sehingga sekarang walu di caci dengan gelaran MB swasta. Jikalau keadaan ini kekal dan Nik Amar masih lagi dalam kerajaan negeri saya percaya PRU kali ini adalah PRU terakhir akan dimenangi parti PAS. Sebagai pengundi selagi keadaan ini kekal saya tidak akan turun mengundi kerana saya bukan ahli PAS yang boleh menentukan hala tuju PAS pada masa sama saya memang bencikan gerombolan

roti jantan berkata...

aku suka,aku suka mb swasta ni mantop.mb n tim mb ug boleh blah!!!!

Awanama berkata...

Bukan semua MB tau jadi MB.

Husam mantap , imi anak buah Tok Nik.

Bebudak MB lain tu bahalol nak kaya ber gsya saja.

Awanama berkata...

anda jangan silap, nik amar bukan ulama! nik amar hanya lulusan agama. macam law la juga, bukan semua lulusan law itu lawyer! untuk jadi lawyer, lulusan undang-undang mesti masuk bar dulu, baru boleh jadi lawyer! nik amar ni dulu hanya guru pendidikan agama islam mengajar di sekolah menengah akademik! bukan mengajar di universiti! maka sudah tentu ilmu dia tak sebanyak mana. ditambah lagi dengan sikap ego dan tak rajin belajar, maka ilmu nik amar tak banyak bertambah. kalau ada pun yang bertambah ialah egonya!