Jumaat, 13 Mac 2015

PENIAGA AGAMA





UMAT MUNDUR
Ulamak, pak2 ostad & lebai telah gagal mentarbatkan islam sebagai ugama sempurna serta ugama yg diredhai Allah. Kalau tidak masakan umat islam adalah umat termundur didunia, umat yg suka bercakaran, bunuh membunuh sesama sendiri, pemimpin2 yg korup dan akhlak yg hina. 

Tak sedar lagi ke wahai bani melayu...mustahil ugama sempurna mempunyai penganut2nya yg paling hina dari segi akhlak dan ekonomi.. Jadi ulamak2 dan agamawan harus bertanggung jawab akibat kegagalan meletakan islam ditempat yg betul dan menepati ajaran Muhammad saw. Tanya diri sendiri kenapa gagal.. on JUAL AGAMA CARI MAKAN
Anonymous
at 3:31 PM

 HALAU DAN TANGKAP JIN
pernyataan aluztas harrussani ini bukan setakat ada betulnya tapi "ada-ada" betulnya. Setahu saya kerja "uztas" adalah mengajar dan menyebarkan ugama, tapi uztas la ni mengikut acuan David Teo ia itu menhalau dan menangkap hantu dan jin, menjual air dan makanan yang telah didoakan. 

Kalau nak berdakwah pun hanya pada orang yang dah sedia ada Islam, dgn memberi contoh yang sgt sempit untuk difikirkan, kekadang mereka boleh melucutkan keislaman seseorang itu. Semua perlakuan uztas ini dibayar, sesama mereka bersaing sebab itulah mereka perlu mengiklankan diri mereka...jika la ni "lawak" adalah fenomena maka berlawaklah mereka..

 Kita mesti ingat dlm dunia ni penduduknya mencecah 8 billion atau 8000 juta orang drpada ini hanya 1 billion lebih sikit sahaja yg Islam yg lain adalah kafir laknat yg bakal jadi penghuni neraka selamanya. Kita juga "musti" ingat bahawa adalah tugas kita untuk berdawah dan meneroka wilayah baru untuk berdakwah dimana akhirnya satu dunia ini penduduknya akan on JUAL AGAMA CARI MAKAN
panglimo potaseh
on 3/1
----------

2 ulasan:

Awanama berkata...

Bodoh apa.... Cuba namakan negara umat islam yg di tadbir ulama... Negara umat islam yg mundur ditadbir oleh org yg mengaku islam tapi hidup mcm kapir... Semua pemimpin negara islam yg hancur pendidikan barat yg korang agong2kan..puiii..profesional konon.. Lepas tu salahkan ulama.. Ulama yg bagus semua kena sumbat dlm penjara oleh pemimpin fahaman sosialis yg korang sembah tu...puiii..

cikgu berkata...

Sudah lama saya perasan aspek maqasid dlm syariah dan ibadah khusus semacam disorok dari pengetahuan umat Islam Msia. Umat Islam kita di sebok2kan dengan soal2 remeh.