Isnin, 27 Julai 2015

TEMBAKAN PERTAMA












 TEMBAKAN 

PERTAMA
high noon 
diputra jaya
telah meledak
muhyiddin telah
melepaskan tembakan pertama
apakah najib akan menggelupor
apakah najib akan jatuh terbaring
satu dunia sedang menunggu


PM perlu jawab tuduhan duit masuk akaun peribadinya, kata Muhyiddin



 Muhyiddin Yassin melihat laporan The Wall Street Journal (WSJ) mengenai sejumlah wang disalurkan ke dalam akuan peribadi Najib Razak adalah satu perkara serius yang perlu dijelaskan.
Timbalan perdana menteri yang pertama kali mengulas isu tersebut mengakui begitu banyak persoalan mengenai dakwaan media antarabangsa yang masih tidak jelas dan ini menimbulkan kebimbangan kerana ianya bukan melibatkan jumlah kecil tapi  hingga beratus juta dolar.

"Pada awal berita itu, saya teks beliau, saya panggi 'sir' (panggilan hormat) saya kata pada dia ini merupakan tuduhan serius anda kena nafi, kemudian beliau jawab terima kasih dan kata sudah nafi.
Beliau juga mendedahkan membangkitkan perkara tersebut berapa kali dalam mesyuarat majlis tertinggi Umno dan mesyuarat Kabinet kerana merasakan tanggungjawabnya sebagai timbalan perdana menteri menyuarakan hal berkenaan.
"Saya ada tanggungjawab sebagai timbalan perdana menteri saya beri pandangan dalam MT sekali sekala, dalam jemaah menteri tiap-tiap minggu saya kata mesti kena ada jalan penyelesaian. Ianya perlu dimuktamadkan.
"Kalau tidak selesai maka ia akan jadi beban, kalau seringgit dua tidak apa, tapi sepatutnya kalau tidak ada 1MDB tidak akan ada masalah," katanya.
Pada masa sama beliau mengakui kerap kali dikecam rakyat kerana dilihat terlalu mendiamkan diri dalam isu tersebut.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pm-perlu-jawab-tuduhan-duit-masuk-akaun-peribadinya-kata-muhyiddin#sthash.VxumQanP.dpuf

MENUNGGU 

SHERiFF 

DATANG

DENGAN GARi

-----------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa kaki x baca The Edge nie x tahu pun apa itu high noon. Yang kaki baca Utusan BH Metro Kosmo susah sikit nak paham apa tu high noon. Kena beri penerangan panjang lebar itu pun mrk x leh tangkap juga.

Tanpa Nama berkata...

KONTOL MAT BAHALOL kena gari jugak ke ???

KONTOL tu magik , boleh besar boleh kechik boleh hilang jugak bila dah sumbat

Ha ha ha ha ha ha