Selasa, 28 Februari 2017

INI BERITA PENTING






APA MAKNA

BERITA INI?

KOMENTAR

najib mahu buat deal
najib nak berikan
kelantan pada pas

berita ini beri makna
ku li sedang sailang

maka gerombolan kelantan
akan terus lawan pas

sapa kena kencing?


Ku Li bertanggungjawab bantu Umno

KOTA BAHARU - Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah mempunyai tanggungjawab moral untuk mengembalikan semula tampuk pemerintahan Kelantan ke tangan Umno.

Ini kerana akibat pertolongan parti yang beliau ketuai, Semangat 46, kepada Pas menyebabkan Kelantan jatuh ke tangan Pas dalam Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-8 pada 1990.

Pengarah Institut Kajian Politik Malaysia (Mapan), Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr Kamarul Zaman Yusoff berkata, disebabkan itu wajar Tengku Razaleigh lebih menyumbang terhadap usaha ini.

“Secara kasarnya, perhitungan politik di Kelantan adalah agak mudah, iaitu parti politik yang memerintahkan berjaya ditumbangkan jika ia mengalami perpecahan dalaman yang serius.


JIKA NAJIB

TAK LAWAN

PARTI PAS

GEROMBOLAN

KELANTAN AKAN

MEMBERONTAK

LAWAN NAJIB

CALON TETAP

PRESIDEN 

SENTIASA SEDIA

KAH KAH KAH





------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ala takyah melompat ghairah sampai meleleh air la dengan ayat tu, itu tak lebih dari hanyalah ayat propeser kangkong! Kalau ayat dari politikus pusat atau kelantan sendiri, barulah ada nilai realpolitik. Setakat ayat propeser kangkong, itu cuma cubaan nak tunjuk pandai tapi semua andaian sendiri - sebab depa bukannya dalam circle yang tau duduk letak situasi sebenar