Selasa, 16 Mei 2017

MARI BELAJAR DARI DATUK ADAM ROSLY





CARA NAK

SELAMAT

DARI ALONG


Pasang bom pada kereta, cara terbaru ‘along’ tagih hutang?

 | May 15, 2017
Bahan letupan dipercayai dipasang dengan cara tali diikat di pintu kereta dan meletup sebaik tali ditarik apabila pintu dibuka.





PETALING JAYA: Seorang lelaki berusia 50 tahun parah di kedua-dua belah kaki akibat terkena letupan bom buatan sendiri, yang dipercayai dipasang di keretanya oleh “along” untuk menagih hutang, lapor Harian Metro hari ini.
Kejadian dilaporkan berlaku di Taman Pengkalan Setia, Taiping 10.00 malam semalam.


UNTUK

SELAMAT

DARI

ALONG

SILA 

HUBUNG

DATUK

ADAM

ROSLY
------------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mana bebudak ALONG dapat bom bom tuh ????

Masha Allah

yummy! berkata...

Ini bukan cara baru oleh ah long yang nak tagih hutang. Ini cara lama mereka. Cara ini dah pun dibuat mulai tahun 2006. Dan ianya cukup berjaya, sehingga kini orangramai masih ingat dan bercerita tentangnya. Malah diketahui secara glokal. Begini kesah sebenarnya, jika ada versi lain maka itu adalah rekaan fiksyen semata:
Rakyat mengadu takut keselamatan diri, keluarga dan negara bila berkait dengan laut samada berenang, menangkap ikan ataupun kapal kargo, cruise dan perang, akibat kejadian lanun yang semakin kritukal. Para menteri pun mengadu tentang perlunya negara menokok kecanggihan sistem pertahanan laut dengan segera. Perdana menteri pun bingkas bangun dari katil super king size bertilam empuk tebal 12 inci, meninggalkan waktu tidurnya serta rosmah yang masih lena diselimuti mimpi. Tidak ada apa yang boleh mengalih menteri perdana dari missi dan iltizam beliau untuk menyelesaikan masalah rakyat dan mempertahankan negara dari ancaman lanun haram jadah, tidak tidur dengan mimpi indah, tidak juga tubuh rosmah. Sambil menyarung pakaian, sambil menalipon beberapa orang tertentu yang akan dibawa bersama dalam missi beliau. Tidak sampai sejam kemudian, menteri perdana dan sekumpulan kecil pengiring sudah pun dalam jet kerajaan yang meluncur tinggi dalam kegelapan malam. Hong Kong. Hotel mewah 6 bintang. Sarapan pagi sebaik jet mendarat. Disertai segera oleh sepasang lelaki dan perempuan cina muda dan berketrampilan. Setengah jam menyusul perbincangan sambil bersarapan, kesemua mereka segera dipandu ke lapanganterbang semula, seterusnya sudah di udara kembali bersama pandangan cina itu. Paris. Hotel mewah. Jamuan tengahari. Disertai pula oleh dua lelaki perancis berpakaian suit hitam. Perbincangan sambil makan, dalam bahasa perancis dengan terjemahan bahasa inggeris oleh perempuan cina.

Dragonfly berkata...

Anak haram jadah boyan mana mangkuk hayyun nih