Jumaat, 20 Mac 2020

BELALANG PULAK MENYERANG







TAK CUKUP 

DENGAN KARONA

KINI BELALANG

 MENYERANG

Locust crisis poses a danger to millions, forecasters warn

Experts fear swarms like those seen in Africa will become more common as tropical storms create favourable breeding conditions
Krisis belalang yang kini telah sampai di 10 negara boleh membahayakan berjuta-juta orang, kata para peramal.

Perubahan iklim mencipta keadaan yang tidak pernah berlaku sebelum belalang berkembang biak di padang pasir yang biasanya tandus di jurang Arab, menurut para pakar, dan serangga kemudiannya dapat menyebar ke Yaman, di mana perang saudara telah menghancurkan kemampuan mengawal populasi belalang.

Ia adalah hasil dari siklon Mekunu, yang melanda pada tahun 2018, yang membenarkan beberapa generasi belalang padang pasir lembap dan tumbuh-tumbuhan berkembang maju di padang pasir di antara Arab Saudi, Yemen dan Oman yang dikenali sebagai Suku Empat. Belalang membiak  dan terbentuk menjadi pemusnah dan belalangpemakan tanaman, kata Keith Cressman, pakar ramalan belalang untuk Pertubuhan Makanan dan Pertanian (FAO) PBB


IKLIM BERUBAH

KERANA KERJA

 MANUSIA 

KINI MANUSIA

WAJIB BAYAR

DENGAN NYAWA

---------

1 ulasan:

Haldeli berkata...

Salam

Sungguh ke belalang telah muncul untuk memusnahkan tanaman yang sepatutnya mengeluarkan hasil sumber makanan kepada manusia sejagat di dunia ini? Kalau benar maka apakah kesalahan manusia telah lakukan maka Allah menurunkan bala yang amat dahsyat ini?

Pada hemat saya manusia di seluruh dunia melalui pimpinan negara negara ysng wujud di dunia telah menyalah gunakan dan cuba merampas harta dunia (Allah) yang sekarang ini telah dipindah milik kepada Ablen Ibram Hamid (AIH).

Harta ini sebelum ini dijaga oleh Pemegang2 Amanah seperti Zamurad Khan dan sebelumnya oleh Rashid Khan. Selama ini harta dunia imi (yang di Union Bank of Switzerland (UBS))diberi guna kepada 74 buah negara di dunia.

Setelah harta dunia ini, dengan kuasa dan izin Allah diserah semula kepada pemilik sebenar maka semua penyelewengan yang dilakukan oleh semua pemimpin dunia yang diketuai oleh DS Najib telah dapat dikesan.

Sebagai pemilik yang sah ke atas harta dunia ini, AIH telah membatalkan semua perjanjian guna / pinjaman kepada negara negara yang terlibat termasuk Malaysia. Seterusnya AIH menuntut semula SEMUA harta diguna (pinjam), diseleweng serta faedahnya dikembalikan. Selagi tidak dikembalikan maka perjanjian pinjaman baru tidak akan benarkan.

Urusan untuk mendapatkan balik harta berkenaan telah diusahakan oleh AIH sejak 2012 lagi. Sungguh pun kes ini telah difail di International Court of Justice (ICJ) namun pihak Malaysia berhelah untuk menyerahkan balik harta yang dipinjam,diseleweng beserta faedahnya diserah semula kepada AIH.

AIH yakin bahawa harta ini adalah kepunyaan Allah dan Allah menitipkan kepada untuk diurus penggunaan untuk diagih dengan adil kepada semua manusia di dunia. Oleh kerana semua usaha sebagai manusia telah dilaku (sehingga ke ICJ dan dalam pengetahuan UN) untuk mendapatkan harta tersebut tidak berjaya maka AIH telah menyerahkan kepada Allah akan segala urusan menyampaikan harta tersebut kepadanya.

AIH yakin bahawa harta ini adalah harta berdarah. Dengan kuasa dan izin Allah harta dunia ini akan mencari pemiliknya yang sah.Selagi harta ini tidak sampai kepada pemiliknya yang sah maka selagi itu dunia akan dilanda bencana oleh Allah.

Kepada TT harap dapat sampaikan kepada pemimpin pemimpin isla negara termasuk raja-raja.

TT kalau anggap ini adalah dongeng tak perlu siarkan. Namun harap dapat maklumkan dongeng kepada pihak berkuasa. Sebagai pemimpin islam mereka perlu tahu perkara ini.

Terima kasih.