Khamis, 28 Mei 2020

PEMIMPIN PKR SABAH TUDUH ANWAR PENGKHIANAT





KENYATAAN

DARI

PEMIMPIN PKR

YANG TAHU

APA ANWAR

LAKUKAN
 

Anwar Ibrahim pengkhianat sabenar

bukan orang lain

KOTA KINABALU: Presiden PKR, Anwar Ibrahim adalah pengkhianat sebenar partinya sendiri, yang pada dasarnya juga menyebabkan kejatuhan kerajaan Persekutuan Pakatan Harapan (PH), kata bekas Ketua Wanita PKR Sabah, Rahimah Majid.

Dia secara khusus menyalahkan kejatuhan PH kerana putus asa Anwar untuk menjadi PM ke-8 Malaysia.

Untuk menggambarkannya dengan lebih baik, dia menunjukkan bahawa setelah PH (tanpa PPBM) bersetuju 100% untuk menyokong Tun Dr Mahathir (kekal sebagai PM ke-7) pada pagi 25 Februari, Anwar memimpin PH untuk mengubah keputusan mereka pada malam ke-26 untuk menarik diri menyokong Tun, dan sebagai gantinya menyokong dirinya sebagai PM dalam wawancara Ahli Parlimen PH oleh Yang di-Pertuan Agong Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah, pada 27 Februari.

"Ini adalah kesalahan strategik dan kebodohan murni kerana PH ketika itu tanpa PPBM hanya 92 anggota Parlimen yang kekurangan majoriti sederhana daripada 112 dan tidak mencukupi untuk Agong menggunakan budi bicara perlembagaan Seri Paduka untuk melantik Anwar sebagai PM Malaysia.

"PH bahkan mempunyai keberanian untuk menyewa bas terbuka untuk mengangkut anggota parlimennya ke Istana dan berada dalam suasana perayaan walaupun mengetahui sepenuhnya bahawa mereka tidak memiliki 112 majoriti yang diperlukan," katanya.

Dalam kenyataan media yang panjang dan panjang yang dikeluarkan hari ini, dia mengatakan bahawa adalah bunuh diri politik bagi Anwar dan PH untuk menarik sokongan kepada Dr Mahathir, pada masa itu.

"Ini juga membuat kita tertanya-tanya tentang kebijaksanaan pemimpin DAP dalam menyokong Anwar secara membuta tuli sebagai PM, mengetahui sepenuhnya bahawa Anwar dan PH tanpa PPBM tidak memerintahkan majoriti ahli parlimen untuk membenarkan Agong melantik Anwar sebagai PM.

"Sekiranya Anwar dan PH bertindak dengan betul secara strategik, bukannya dibutakan oleh keserakahan dan nafsu semata-mata untuk menjadi PM, dan sekiranya 92 anggota parlimen mereka menyokong Tun di hadapan Agong pada 27 Februari di Istana, Agong tidak akan mempunyai alternatif lain selain melantik semula Tun sebagai PM, ”katanya.

Dia meneruskan bahawa sokongan oleh 92 MP PH bersama dengan 65 MP dari PPBM, Sabah & Sarawak akan memberi Tun lebih besar daripada 2/3 majoriti, dan PH dengan PPBM dan Parti Sabah dan Sarawak akan tetap menjadi pemerintah Persekutuan hari ini
BUKAN SAJE

TIPU AMANAH

DAN DAP

PARTI PKR

SENDIRI PUN

KENA TIPU

OLEH 

ANWAR

AMIN

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Memang benar ini berlaku dalam seminggu pedang panjang (week of long knives),dipaparkan terus menerus 24 jam melalui peti television,internet dan juga blog ini. Pada hari bulan itu benar benar abam membajak partinya sendiri,dan ia disiarkan live.bukan sepol,bukan ucop,bukan bik mama,bukan bijan,bukan kay jay,bukan atok juga.

Tanpa Nama berkata...

Kalau Abam rajin buat kerja tunai janji kepada orang Port Dickson masa PRK, rajin berkhidmat sebagai ahli Parlimen PD, sudah tentu rakyat akan sokong Abam janji PiEm ke-8. Tapi Abam malas, gemar anak ikan, asyik meratip, tak nak buat kerja. Macam Mat Jenin. Padam muka!

yeop_sepet berkata...

Camne nak jadi PM,angka pun x kenai kira2 campur pun x reti. 222 kerusi parlimen,simple majoriti 112 bukan 92.apsei bodoh sgt mat sabu dgn lim guan eng.nuar tu dah sememangnya bodo x reti kira,xkan hangpa pun sama x reti kira. bukan ke lim akauntan bertauliah ke.eh bodoh sememangnya bongok Abg mat lim eng bongok.yg abg mat udah le english berterabur kira2 pun x reti gak,mampuih. Ayatollaj kt iran gelak tgk lu abg mat, x reti kira rupanya. Dgn gay hang gi caya,bodoh.

Tanpa Nama berkata...

Kalau statement yg dtg dari pkr sabah ni tentu lah dari geng jemin semburit. Semburit tu mmg suka budak putih melepak bontot gebu mcm haziq.