Isnin, 31 Ogos 2020

PARTI ISLAM JADI PARTI GUNDEK




WOIT

RAMAI 

TAK FAHAM

JADI GUDIK 

MAKNANYA

JADI PENYEDAP

AMIN

KENA BAHAN

DEPAN 

BELAKANG

KAH KAH KAH

APA BEZA

GUNDIK DENGAN

BIDADARI

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

KAH KAH KAH



Terbukti benar pengkhianat, kini Pas Gundik Umno

Pas sekarang tidak lebih hanya pengampu Umno dan terbukti benar telah mengkhianati Pakatan Rakyat (PR) sebelum ini yang menjadi platform kerjasama dengan PKR dan DAP.

Pengarah Komunikasi AMANAH, Khalid Samad berkata, slogan Pas Ganti Umno (PGU) yang dahulunya tersohor di Terengganu iaitu negeri Presiden Pas,  Tuan Haji Abdul Hadi Awang sekarang adalah sebaliknya.
“Sekurang-kurangnya kita setuju Pas adalah ‘pembodek Umno’. Dakwaan AMANAH menjadi khadam DAP tak berasas dan ditolak.

“Yang dipersetujui adalah Pas dah hilang jati diri dan sekarang ini sekadar pembodek Umno.

“PGU bukan lagi Pas Ganti Umno tetapi Pas Geng/Gundik Umno,” tempelak Ahli Parlimen Shah Alam itu.

Beliau berkata demikian dalam ciapannya di Twitter sebagai reaksi terhadap kutukan seorang pengguna media sosial itu yang menganggap menjadi pembodek Umno lebih baik berbanding sebagai khadam kepada DAP.

Dalam masa sama, Khalid turut memberi respons kepada pengguna Twitter, Azmann@mann3636 yang mendesaknya untuk menjawab mengapa keluar dari Pas.
“Keluar Pas kerana Pas ingin bersama Umno dan khianat PR. Dulu dikatakan fitnah. Sekarang jelas terbukti benar,” jelasnya.

Untuk rekod, Muktamar Dewan Ulama Pas pada 3 Jun 2015 sebulat suara meluluskan usul tergempar iaitu membatalkan tahaluf siyasi atau kerjasama politik dengan DAP dan memutuskan hubungan dengan parti itu.

Muktamar Tahunan Pas ke-61 kemudiannya menerima usul tersebut tanpa dibahas sebaliknya akan dikaji di peringkat Majlis Syura dan Jawatankuasa Kerja Pas Pusat.

Pemilihan Pas pada ketika itu juga menyaksikan dominasi golongan ulama dalam semua jawatan tertinggi dengan semua Jawatankuasa Pas Pusat, Dewan Muslimat, Dewan Pemuda dan Dewan Ulama bukan terdiri daripada golongan pro-PR.


KINI RAMAI

DAH FAHAM

ISLAM DAN AGAMA

HANYA ALAT

AMIN

UNTUK KONTROL

ORANG RAMAI

UNTUK DAPAT

KUMPUL KUASA

ATAS NAMA

HUKUM TUHAN 

AMIN

ADA MACAM2

AYAT BOLEH

DITEMUI

UNTUK DIGUNA

KAH KAH KAH

SEKAWAH GULAI

DAGING LEMBU

BOLEH JADI

GULAI BABI

KALAU MCA ADA

KAH KAH KAH



1 ulasan:

Arymanchino berkata...

Org PAS ni Pengat Tahi dan Pengat Pisang habis semua dia balon.Daging babi dlm gulai daging pun dah jadi halal.Ni Tok Lobai dah jadi Hud Hud..Sama taraf dgn Nabi Suleiman..