Jumaat, 4 Disember 2020

BERITA BAIK - JANGAN ADA PUTAR

 




 INI BERITA BAIK

UNTUK NEGARA

AMIN

JALAN KELUAR

DARI  SESAT 

DALAM 

HUTAN  POLITIK

I GOT NUMBO

AMIN

SELAMATKAN

PAKATAN HARAPAN

 PALING PENTING 

SELAMATKAN RAKYAT 

AMIN 

Anwar sedia undur

 jawatan

 ketua pembangkang

ANWAR Ibrahim sedia berundur dari jawatan ketua pembangkang bagi memikul tanggungjawab atas kegagalannya menyekat Belanjawan 2021 daripada diluluskan setakat ini.

Katanya, beliau sedia berbuat demikian bagi memenuhi desakan dari kumpulan dalam Pakatan Harapan (PH) yang mahu beliau berbuat demikian.

Pada masa sama, beliau juga menyifatkan tuntutan berkenaan sebagai perkara kecil yang hanya dicetuskan dari keresahan golongan muda dalam PH.

Beliau juga mahu penggantinya untuk jawatan tersebut merupakan muka baharu dan bukan tokoh lama yang sudahpun bertemu kegagalan, katanya dalam satu wawancara disiarkan Sinar Harian.

“Kalau dibandingkan dengan (pergelutan dihadapinya pada) 1998-1999. Ini perkara kecil dalam pertarungan kita.

“Anwar boleh undur untuk menyokong orang lain. Janganlah ambil orang yang sudah diuji dan gagal. Ambil orang lain,” katanya dalam rakaman wawancara disiarkan semalam.

Pergelutan dalam tempoh 1998-1999 itu merujuk kepada gerakan reformasi yang dicetuskannya apabila beliau dipecat dari jawatan timbalan perdana menteri oleh perdana menteri waktu itu Dr Mahathir Mohamad.

Kenyataan itu menjawab tuntutan dari golongan muda dalam PH, terutama DAP yang mendesak beliau meletak jawatan atas kegagalan menolak Belanjawan 2021.

Usaha menolak belanjawan tersebut pada mulanya diuar-uarkan sebagai undi tidak percaya ke atas Perdana Menteri Muhyiddin Yassin.

Bagaimanapun ia tetap diluluskan di peringkat dasar pada 26 November apabila Anwar memberi arahan di saat akhir kepada pembangkang untuk tidak menuntut undi belah bahagi.

Beliau juga seterusnya menjelaskan, belanjawan tersebut masih boleh ditolak di peringkat jawatankuasa yang berlangsung 10 hari hingga 15 Disember.

Sehingga semalam, belanjawan untuk 11 kementerian sudahpun diluluskan di peringkat jawatankuasa. Perbahasan minggu depan akan meliputi 16 kementerian lagi. – 4 Disember, 2020.

 BILA

RAKYAT HILANG

KEPERCAYAAN

TAK PERLU KELUAR

AYAT DAN HADIS

AMIN

TAK PERLU PUTAR

AMIN

SELAMAT KAN

MALAYSIA DARI

GAWAT GILA

NAK JADI PM

HINGGA KAN

RUNTUH KERAJAAN

PAKATAN HARAPAN

AMIN

TERLAMBAT

TAPI KEBENARAN

AKHIRNYA SAMPAI

AMIN 



4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau betul bagai dikata ..hamdulillah...penggantinya dinda nurul..hurmnmmm

Tanpa Nama berkata...

Kahkahkah. Sedia berundur dalan masa yang sama tu semua tuntutan kecik ajerr!

Tamil HD content with the introduction of Zee Tamil HD (CH 235), Astro Vaanavil HD (CH 201) and new, pop-up channel Rajini70 HD (CH 100) on TV, Astro GO starting from 1 June 2020 onwards. With these additions, there will be a total of 9 Indian HD channels.

Kahkahkah


Tanpa Nama berkata...

Gitu senang ke? Penipu dan pencuri bersalah pun masuk penjara. Gila kuasa, runtuh kerajaan (Pakatan Harapan), rakyat dideritakan, Anwar undur saja jawatan ketua pembangkang cukup ke? Tak payah masuk penjara lagi? Korang-korang bungkus pi Finland, jangan lagi balik atau kacau Malaysia lagi. Podah!

Tanpa Nama berkata...

Tak sepatutnya tamil keling india dikaitkan dgn putar belit.ko buat la 1 bangsa baru sapertimana "bangsaWAN" dipopulerkan oleh Tunku Kudin (baca sejarah.jgn jd pemalas)... Abam ni nk kira bangsa apa???