Selasa, 3 September 2013

JANGAN LUPA SEJARAH




SEJARAH  NEGARA BANGSA
 Mengapa mereka kibar “Sang Saka Malaya”?
Dua aktivis, Hishamuddin Rais dan Adam Adli Abdul Halim yang ditahan di bawah Akta Hasutan 1948 semalam kerana mengibarkan bendera Sang Saka Malaya pada malam sambutan Hari Kemerdekaan ke 56 di Dataran Merdeka dibebaskan awal pagi ini.
Malam tadi, kedua-duanya dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi, Kuala Lumpur untuk disiasat mengikut akta itu.
“Tuduhan kibar bendera Sang Saka di bawah Akta Hasutan. Polis datang geledah rumah. Bebas di rumah jam 3 pagi dengan seorang penjamin. Tunggu siasatan sama ada ke mahkamah atau tidak,” kata Hishamuddin dalam satu kiriman pesanan ringkas (SMS) kepada The Malaysian Insider awal pagi ini.

baca seterusnya disini:
http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/mengapa-mereka-kibar-sang-saka-malaya

SILA KLIK IKLAN YANG DILIHAT
dana dari iklan akan di wakaf
kepada dapor jalanan
projek memberi makanan kepada
warga kota tanpa tempat tinggal

--------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hisham....

Aku bersimpati berkaitan penahanan kau dengan budak muda pasal kibar bendera sang saka.

Walaupun begitu aku juga rasa gembira diatas penahanan kau oleh polis tu kerana tanpa bantuan polis mana mungkin orang akan kenal siapa kau dengan bendera keramat...sang saka.

Dalam kes bendera ini sememangnya kita perlu pengorbanan sebelum dapat mengubah suasana. Namun sesiapa yang bakal jadi kambing hitam untuk dikorbankan bagi menarik perhatian umum harus menerima hakikat tersebut.

Aku percaya apabila tekanan bertambah dari pihak penguatkuasa bendera sang saka akan giat dikibarkan....