Khamis, 3 April 2014

UNDI MELAYU MENINGKAT




BILIK SULIT
di nottingham
Adakah perpindahan undi Melayu di Kajang pengakhiran untuk Umno?
Perpindahan undi Melayu ke Pakatan Rakyat dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang bulan lalu adalah sebagai sambungan kencenderungan pengundi sejak pilihan raya 2008 dan ia boleh menjadi masalah besar kepada Umno dan Barisan Nasional (BN), kata penganalisis.
Penganalisis berkata kepada The Malaysian Insider, walaupun PRK Kajang diadakan selepas Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) diberikan tetapi ia tidak menghalang orang Melayu untuk menyokong Pakatan, walaupun isu ekonomi menjadi punca sokongan ini.

WOIT
kah kah kah
tak kan 
tak faham faham
52% dah sokong pakatan
kah kah kah

----------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

undi melayu mula memihak pr? musa hitam mula pecah tembelang mahathir?
kenapa baru sekarang? sudah lebih 15 tahun anwar dipecat mahathir. sudah hampir 30 tahun pula musa dipecat mahathir.
bukan ramai orang ada keberanian diri apatah lagi berpakej menyeluruh dengan keberanian diri, kekentalan jiwa dan kekuatan semangat yang berpanjangan & berterusan untuk menongkah kezaliman (bahkan memiliki ahli keluarga terdekat yang juga sama2 sabar, percaya dan kental seperti pada anwar), lebih lagi orang jahat biasanya tidak bertindak berseorangan, contohnya peragut bermotor biasanya ada pembonceng, dan penyangak semakin rancak semakin ramai geng atau ramai penyokongnya (yang tidak turut serta fizikal tetapi memberi galakan, atau sekadar diam bila terlihat sesuatu kejahatan), seperti geng mafia dan yakuza yang terang2 melakukan jenayah hasil luas keahliannya, maka begitulah kenapa ramai yang takutkan mahathir bila dia memegang tampuk kuasa dengan luas pengaruhnya.
dulu.
kini? poorah, chit!! tambahan pula, orang2 yang mula bersuara pun rata2 dah tiada apa jawatan atau kepentingan yang perlu dijaga sangat, bekas menteri, bekas pengarah polis, bekas jeneral tentera, bekas bini, bekas gundik...
harapnya janganlah sehingga najib atau selepasnya pun masih tidak berubah skrip kehidupan malaysia negaraku!