Selasa, 19 Januari 2016

BETUL KE INI






BETUL KE?


Jokowi mahu pastikan jerebu tidak berulang tahun ini

Presiden Indonesia, Joko Widodo atau Jokowi mengarahkan semua pihak berkuasa menjalankan kerja mencegah masalah pembakaran hutan dan ladang di negara itu mulai sekarang. Beliau berkata kerajaan tidak mahu kejadian kebakaran hutan dan ladang secara terbuka yang mengakibatkan pencemaran jerebu di rantau ini tahun lepas tidak berulang.

 - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/jokowi-mahu-pastikan-jerebu-tidak-berulang-tahun-ini#sthash.dXNWq9BK.dpuf

KAH KAH KAH
woit
kalau betul ini baik
tapi tiap tahun
wak joko cakap sama
kah kah kah
TUNGGU LIHAT

-----------

4 ulasan:

Nazrio berkata...

Pak joko dangduttt tan
Goyang dangduttt tan + tang
Takut dengang penasihat Tuang
Tuang Penasihat Presideng
Takut dengang kapitaLis maLaysia
Takut ama kapitaLis indong

Awanama berkata...

JOKOWI tak bodoh

Orang Orang INDON banyak bantu bangun kan negara

Melayu pulak nak runtuh kan pulak

JOM PAU PAU PAU

Bilyon Bilyon ada kan

Mana budak SAPUMAN pergi ?????

Awanama berkata...

Indonesia??? Meh aku nak habaq ni.. kalo spesis Melayu la kan.. mmg Allah Taala design asalnya kuat pembohong.

Duduklah dekat mana sekalipun... tinggalah di syurga mana sekalipun.. aku langsung x percaya. Ada Haji Hadi pun kaki belit. Ada Tongtoik pun belit.. Nasharuddin pun kaki belit.. ada Nik Bodoh pun belit jugak.. statistik gini terlalu banyak.. tambah2 Haji Hadi.. anak menantu sama naik dgn abahnya..

Inikan pulak Indon.. hangpa x pernah tinggal kat Indon.. boleh cakap besar la.. bangsa paling bangang tahap gaban ialah M.E.L.A.Y.U..bubuh la apa nama pun.. asal kulit kelam..buleh cakap melayu.. mmg kaki penipu..

Tak payah la melebong dgn kitab2 dan hapal quran sekalipun.. mati hidup balik pun aku x percaya.. rahmat Allah untuk orang2 Melayu ialah kaki penipu..

Yg tersesat..yg tersesat.. ada.. 1 dalam 10 juta melayu.. bukan x ada.. lain2 lebong saja.. termasuklah aku..kahkahkah..

Awanama berkata...

yakin pak..ini taun takda jerebu..pak tak tau ke jokowi suda terima duit atas kemesraan utk sain tppa walaupun inodnesia tiada dlm senarai..doa para kiai2 yg mnolak awan agar sang suria tidak mbakar rumput kering..