Khamis, 17 November 2016

TRUMP TAK ADA HALUAN POLITIK





TRUMP TAK ADA HALUAN POLITIK
Trump itu bisnesman, bukan ahli politik yang ada haluan. Fasisme itu ideologi politik, Trump tidak tahu menahu dunia politik. Yang dia tahu berniaga kerana sejak akil baligh, fokusnya kepada mencari kekayaan melaui bisnes. 

Apa yang dia tahu adalah hukum asas ekonomi perniagaan iaitu konsep permintaan dan penawaran. Rakyat US ramai menganggor, sudah muak dengan perang kat tanah Arab, sudah muak jadi pak guard Jepun dan Korea, sudah muak dengan perlambakan barangan import, sudah muak dengan bayar cukai besar, sudah muak dengan pendatang tanpa izin, sudah muak dengan towkay besar tutup kilang pindah ke China dan Amerika Latin. 

Dalam terjemahan ekonomi, ini namanya peluang atau permintaan. Sebagai bisnesman, Trump menawarkan khidmat sebagai calon presiden untuk menyelesaikan segala isu yang disuarakan rakyat US. Itu namanya strateji bisnes yang betul: Where there is a demand, that is where we fulfill the supply. Sama ada dia berjaya menyelesaikan masalah itu tidak penting bagi Trump, yang on TEORI UNITED FRONT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/17/16





--------------

Tiada ulasan: