Rabu, 14 Jun 2017

TUKANG HASUT






TUKANG HASUT
Kau ni tt pakar menghasut. Kau pakar bidang hasutisme. Kau seorang hasutist. Tapi kau kureng skit bab sains. Jadi aku sebagai juruprihatin pada keseimbangan sains dan seni hasutisme, terpanggil untuk mengadjust skit ayat baris terakhir ko ni. 
Bukan untuk memperendah kebolehan kau yang aku tabek tt, cuma nak pastikan cucu cicit aku tak confucius dengan konsep bumi ikut teori sains, iaitu salah satu ilmu milik Tuhan yang dikurnia pada manusia. 
OK. Bumi TAKKAN bertambah beratnya kalau bik mamah berganda berat macam badak air. 
Malahan kalau kita SEMUA 7 BILLION penduduk bumi ikut contoh bik mamah menabung dari kecik dan bila besar ikut membadak macam ikan buntal gergasi atau supergiant dugong pun, berat bumi tetap lebihkurang sama tak berubah tak bertambah. Ini sebab hukum sains, conservation of mass, jisim keseluruhan bumi tetap, tak berkurang tak bertambah. Makna bumi tu adalah bumi tu sendiri serta segala apa yang ada atas dan dalam bumi. Jadi, berat negara australia mungkin boleh on 
TIMBULKAN KESEDARAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/13/17







----------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aik! Kau kono sekolahkan ko tt? Ish ish ishhhh.. Nasib baik kau bukan lobai. Kalau lobai tak boleh tegur, itu tak hormat guru, tak islamik dan boleh kono rotan dengan paip gotah!