Selasa, 5 September 2017

TAK PERLU BANTUAN






TAK PERLU

Cacatkah bangsa Melayu sehingga sentiasa memerlukan bantuan kerajaan / orang lain untuk berjaya? Melayu di Britain membuka sekolah mengajar bahasa Inggeris tanpa bantuan kerajaan dan ramai lagi Melayu yang berjaya di luar negara tanpa bantuan kerajaan. Syarikat bas Sri Jaya diambil alih dari mat salih oleh orang Melayu sebelum merdeka, sebelum wujud DEB. 

BANTUAN

Mengapa hari ini kita terlalu taksub / mengharap bantuan kerajaan? Sudah hilangkah marah dan harga diri kita? Atau kita dimomokkan oleh UMNO supaya sentiasa bergantung kpdnya untuk survival kita atau UMNO? Noruddin Idris Noh on KENAPA PATAIL DIPECAT?
Publish | Delete | Spam
Noruddin Idris Noh
on 9/5/17






---------------

2 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Sebenarnye orang melayu biasa mcm aku ni bukan lah meminta-minta sangat. Aku ni mcm juga melayu yg lain.. tak pernah mintak apa2 pada kerajaan Islam UMNO El-Solihin.

Yang aku tau Wakil UMNO lah yang janji mcm2 bila ada PRU dan PRK. Janji itu, ini, nak turun rega barang, turun tol, pendidikan percuma, percuma itu, percuma ini, baja free, makan free, samarata, samarasa .. kalau boleh bini pun nak di bagi kat rakyat rasa.

Bila dah menang segala peruntukan yg dijanjikan tadi di sapu licin oleh yang berjanji. Orang melayu mcm aku ni tak lah nak tagih apa-apa, selepas dijanjikan mcm2. Malangnye kami dituduh pula asik minta bantuan je .. malas bekerja .. manja. Adui pukimak betul ..

Tanpa Nama berkata...

dah tu duit lebih2 tu nak buat ape... utk dirembat sana sini kah...?
bro, subsidi digunakan utk menjana ekonomi.. bukan menjahanamkan ekonomi...
ini bukan masalah tongkat ke tak... ini masalah hak...