Jumaat, 30 Mac 2018

KITA KELUAR KE JALAN RAYA







 SEBELUM

PILIHANRAYA

KITA  TURUN

KE JALAN RAYA 


Dr M: Negara hancur jika Najib terus jadi PM


 Negara Malaysia sudah merdeka selama 60 tahun, tetapi nama baik Malaysia tidak pernah dicemar dengan begitu teruk seperti sejak Najib menjadi Perdana Menteri.

Ya, memang pun negara pernah dikecam kerana ISA. Memang pun ada rasuah yang berlaku dalam Kerajaan di bawah pimpinan Tunku Abdul Rahman, Tun Razak, Tun Hussein dan juga saya.

Tetapi perbuatan-perbuatan ini tidaklah sampai Malaysia digelar negara rasuah bersama dengan sepuluh buah negara di dunia yang amalan rasuah amat tinggi – tidaklah sampai digelar negara kleptokrasi pimpinan penjenayah, pencuri.

Tidak juga pernah ada tuduhan, bahkan dakwaan bahawa Perdana Menteri Malaysia sendiri adalah perasuah yang terlibat dengan penyelewengan berbilion duit kerajaan, dengan namanya disebut dalam kes-kes pembersihan wang berbillion yang dicuri dari syarikat 1MDB.

Laporan-laporan dalam akhbar dan televisyen di seluruh dunia jelas dan terbuka mendedah akan pembelian rumah mewah di London, New York dan Hollywood, pembelian pesawat jet, kapal layar gergasi, intan berlian berjuta ringgit untuk isteri Perdana Menteri, berjudi di Las Vegas, hadiah bermilion (dolar) kepada gadis cantik, sebagai cara untuk bersihkan wang yang dicuri dari dana 1MDB.

Dalam negeri pula berbillion wang Ringgit Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), dana pencen dari Kumpulan Wang Persaraan (KWAP), wang dari gadaian ladang Felda dan Tabung Haji didakwa hilang begitu sahaja. Wang 42 billion Ringgit yang dipinjam oleh 1MDB hilang entah ke mana dan laporan audit 1MDB dari 2013 hingga 2017 tidak dibuat seperti dikehendaki oleh undang-undang.

Akhbar dan televisyen dalam negara tidak dibenar melaporkan berkenaan wang RM2.6 billion yang berada dalam akaun peribadi Najib. Demikian juga ahli BN, Umno dilarang bercakap berkenaan masalah-masalah ini.

Penyokong-penyokong Najib, terutama menteri dilarang bertemu dengan pemimpin parti lawan, walaupun mereka adalah kawan lama dan biasa bekerja dalam kerajaan dan parti yang sama.


Perlembagaan dan undang-undang tidak dihormati sehingga laporan kepada polis berhubung dakwaan salahguna kuasa oleh perdana menteri tidak disusuli dengan siasatan oleh polis.

Sebaliknya orang yang membuat laporan ditahan, disoal, dimasuk penjara dan dituduh sebagai pengganas.

Proses perlantikan dan penamatan khidmat pegawai tinggi kerajaan tidak dituruti, bahkan Yang Di-Pertuan Agong dibohongi kononnya pegawai berkenaan sakit dan perlu dihentikan. Pegawai ganti juga dilantik tanpa proses perlembagaan. Aturan serta peraturan untuk melanjutkan khidmat hakim tidak dipedulikan.

Polis, SPRM dan Lembaga Hasil Dalam Negeri diguna untuk mengugut dan menekan rakyat. Cukai tambahan dikenakan, dikira sehingga 10 tahun ke belakang walaupun tidak ada bukti cukai ini diperuntukkan dalam undang-undang.

Berita berkaitan : 'PM tak pernah arah saya ambil tindakan pada sesiapa'

SPRM menuduh peniaga telah melakukan pembersihan wang yang dicuri atau hasil daripada rasuah. Mereka ditahan dan di penjara. Ramai pemimpin parti lawan dituduh terlibat dengan rasuah dan lain-lain tanpa bukti dan didera dan diganggu.

Pendakwa raya tutup kes

Sebaliknya dakwaan berbillion ringgit yang ada dalam akaun perdana menteri yang tidak dapat disahkan puncanya selain daripada pengakuan perdana menteri yang ianya tidak bersalah ditutup kes oleh pendakwa raya dan laporan diletak dibawah undang-undang rahsia Kerajaan.

Dakwaan bahawa perdana menteri tidak melakukan apa-apa kesalahan tidak disertai dengan dokumen-dokumen walaupun segala urusan wang yang berbillion perlu dicatit dalam dokuman dan buku-buku akaun bank.

Berita berkaitan:  'Laporan PAC tak kata saya curi wang 1MDB'


Sesungguhnya Najib telah merosakkan kerajaan dan pentadbiran negara serta institusi-institusinya. Pemerintahan Najib tidak diasaskan kepada Perlembagaan dan undang-undang. Pengagihan kuasa antara pembuat undang-undang, pelaksana pemerintahan dan kehakiman sudah dihapuskan dan seluruh kuasa dibolot oleh Perdana Menteri.

Kewangan negara disalahguna untuk projek-projek yang amat merugikan. Pada masa yang sama Najib meminjam berbilion ringgit untuk projek yang tidak mampu memberi pulangan yang cukup untuk membayar balik hutang.

Beban hutang, warisan Najib

Rakyat dan anak cucu mereka akan menanggung beban hutang ini untuk berpuluh tahun. Inilah warisan peninggalan Najib. Jika ia dipilih oleh rakyat untuk terus menjadi perdana menteri, maka percayalah demokrasi tidak akan kembali kepada negara ini.

Sebaliknya pemerintahan kleptokrasi akan berterusan dan negara akan hancur kerana tidak ada pemerintahan mengikut undang-undang. Dengan itu keselamatan rakyat akan menjadi lebih teruk.

Ada yang berpendapat Pakatan Harapan (HARAPAN) tidak dapat berbuat apa-apa untuk memulihkan keadaan. Tetapi kehancuran negara tetap menjadi lebih teruk jika Najib dapat mengekalkan kleptokrasinya. Beban hutang akan bertambah dan wilayah-wilayah negara akan dijual.

Tidak mudah untuk HARAPAN memulihkan negara tetapi apabila kami memerintah Najib tidak akan dapat rosakkan negara lagi. Dan kami berkemahiran dalam menyelamat dan memulih ekonomi, kewangan dan sosio-politik negara. Ini kami yakin. Tolaklah kleptokrasi Najib.




--------------------------

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bro nak tanya? Mana satu berita palsu? Laporan The Star kata ribuan hadir ceramah terowing atau Malaysiakini kata tak sampai 500 orang? Sebab dua dua ada agenda? sapa untung agenda fuck news bro? kqh kah kaj

Tanpa Nama berkata...

abe tt, terbaca berita persempadanan galak perkauman, kah kah kah memang lah semua perkauman, umno melayu, mca cina, mic india, mana ada lain dari kaum, kaum diutamakan, bukan keadilan atau pon dasar negara, awat bodoh piang sangat... memang dap cina, tapi kalau perintah ngan baik, apa salahnya, kalau angkat pencuri melayu adakah ianya bawa krbaikan? 00kah lah kah...ubah lah fikiran dulu, baru boleh maju, kalau semua kira kaum agama, mampooooossssss lah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Bila tu nak turun ke jalanraya..

Tanpa Nama berkata...

Bohong tak habis2 ko ni Isham

Tanpa Nama berkata...

Kau ni hisam sibuk berkempen di perlis sampai Lupa update tulis blog.aku buka masih cerita lama. Bagi cerita lagi oanasss bro Kasi terlingkup belah Sana tuuu

Nope berkata...

Ada baiknya x menang pru 12 & 13. Masa tu ada pas. Nanti nk jadi king maker. Ssh wei nk wt keputusan kalau king maker ada. Dia king. Keputusan kolektif korg x laku. Hanya king yg maker the check mate.