Jumaat, 20 September 2019

KENG KAMU TERBAIK








KENG

KAMU TERBAIK

BOCORKAN 

BAGAIMANA

CHINA TEMBAM

BERI ARAHAN

TIPU MELAYU

Ketua kakitangan Najib arah musnah dokumen sebelum PRU14, kata saksi

KETUA kakitangan Najib Razak, Abdul Aziz Kassim mengarahkan supaya dokumen, termasuk yang berkaitan dengan 1MDB, dimusnahkan sebelum pilihan raya umum tahun lepas, kata saksi memberitahu Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini.

Pegawai khas Najib, Amhari Efendi Nazaruddin memberi keterangan yang arahan diberikan kepada semua pegawai di Pejabat Perdana Menteri (PMO) sebelum pilihan raya 9 Mei.

“Menjelang pilihan raya, ketua kakitangan mengarahkan kami memusnahkan beberapa dokumen, memfailkan dan menyimpan mana yang sangat penting, supaya selepas pilihan raya, ia boleh digunakan lagi,” kata Amhari semasa soal balas pada perbicaraan 1MDB hari ini.

Najib sedang dibicarakan di atas empat pertuduhan penyalahgunaan kuasa untuk memperkayakan dirinya dengan RM2.3 bilion daripada 1MDB dan 21 pertuduhan pengubahan wang haram melibatkan jumlah yang sama.

Amhari memberitahu mahkamah beliau “sangat, sangat sibuk” membantu Najib dengan kempen media sosialnya dan “terlepas pandang” untuk memusnahkan dokumen.

Saksi memberi keterangan pada masa sama dengan arahan Aziz, beliau menerima arahan yang sama daripada Low Taek Jho, individu utama dalam skandal 1MDB.

Amhari berkata beliau menyimpan dokumen di kediamannya di Kota Damansara dan pangsapuri sepupunya di Persiaran Tropicana, kedua-duanya beralamat di Petaling Jaya. – 19 September, 2019.


DARI FAKTA INI

KITA TAHU

BAHAWA NAJIB

SEDAR  

GEROMBOLAN

AKAN KALAH 

SEBELUM

PRU14  BERJALAN

JUSTERU BUAT

TEATER

HURU HARA

DI PUTRAJAYA







-------------

1 ulasan:

Unknown berkata...

Kepada keng, rakyat malaysia berbangga dengan kamu, tanpa motosikal kamu berjaya kona baring najib yang membonceng terseret jubo kat atas tar. Sejarah akan menulis kamu sebagai joki tersohor wanemdibi