Selasa, 14 Januari 2020

GEMPAQ







GEMPAQ


ADAKAH LAT KOYA

AKAN BAWA

LAKI ORANG

MENGENTOT

KE BALI

ATAU LAT KOYA

AKAN JADI IMAM

  BERKUTUBAH

DI MASJID NEGARA

JENG JENG JENG 

Wujud komplot jenayah untuk cemar reputasi saya, kata Latheefa

LATHEEFA Koya berkata beliau kini menjadi sasaran “komplot jenayah” untuk merosakkan reputasinya selepas pendedahan rakaman audio membabitkan bekas perdana menteri Najib Razak dan beberapa individu berbincang bagaimana untuk menutup skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan hari ini, ketua pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) itu berkata satu komplot jenayah telah dimulakan untuk mereka  dan mengedar bahan bertujuan untuk mencalar reputasinya.

“Kami percaya seorang peguam antara lain yang terlibat menjadi dalang di sebalik komplot ini,” katanya tanpa menamakan mana-mana individu.

“Pegawai khas saya akan  membuat satu laporan polis awal pagi esok dan akan menyerahkan bukti berkenaan ini pada pihak polis.”

Pada satu sidang media Khamis lepas SPRM mendedahkan sembilan rakaman audio perbualan melibatkan Najib; isterinya Rosmah Mansor; bekas ketua pesuruhjaya SPRM Dzulkifli Ahmad; bekas pengerusi Tabung Haji Abdul Azeez Abdul Rahim; bekas setiausaha sulit Najib, Shukri Salleh; bekas pegawai khasnya Amhari Efendi Nazaruddin, Putera Mahkota Abu Dhabi Sheikh Mohammed Zayed Al Nahyan dan CEO Mubadala Development, Khaldoon Mubarak.

Rakaman audio tersebut mengenai skandal 1MDB serta bagaimana ia menjejaskan Najib dan anak tirinya, Riza Aziz selepas pendedahan oleh Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (DoJ) pada 2016.

Perbualan berlaku antara Januari dan Julai 2016 dan mendedahkan bagaimana individu yang terlibat dalam rakaman bersekongkol untuk menutup skandal 1MDB.

Pada sidang media itu Latheefa mendakwa rakaman berkenaan diberikan selepas tahun baharu dan tidak mendedahkan sumber rakaman audio.

Beliau menyifatkan rakaman berkenaan jelas menunjukkan wujudnya salah guna kuasa, konspirasi, pembuatan bukti palsu dan kebocoran rahsia negara.

Dalam kenyataannya petang tadi, Latheefa menegaskan beliau akan terus melaksanakan tugasnya walaupun menerima ancaman. 

“Saya ingin menghantar satu mesej yang jelas kepada dalang-dalang di sebalik ini, bahawa saya tidak tergugat atau terancam dalam terus melaksanakan tugas saya sebagai ketua pesuruhjaya SPRM.

“Masyarakat umum telah meletakkan kepercayaan yang tinggi terhadap SPRM untuk membersihkan negara ini dari gejala rasuah. 

“Saya bercadang untuk meneruskan tugas ini, walau apapun serangan peribadi atau ugutan dibuat ke atas saya, kini atau dalam masa akan datang,” katanya. – 13 Januari, 2020.


SEMENJAK SPRM

ADA LAT KOYA

SEMUA TAKUT

NAK 

BER POYA POYA

SEMUA TAU 

LAT KOYA

AKAN BUKA 

FAIL LAMA

YANG BERKOYA

BERKEPOK

DALAM LACI SPRM

KAH KAH KAH

AZEEZ NAZRI

APO KOBA
KAH KAH KAH

--------------

Tiada ulasan: