Isnin, 3 Februari 2020

SAIFUDDIN YANG MANA








OOOHHH
LETAK JAWATAN

HEBAT BUDAYA

POLITIK PAS

KAH KAH KAH

BARU JELAS

SAIFUDDIN 

YANG INI 

BUKAN YANG ITU

KAH KAH KAH

DALAM PKR

ADA DUA

SAIFUDDIN


Saifuddin kurang ajar dengan PM – Takiyuddin

KUALA LUMPUR – Kenyataan Setiausaha Agung PKR,  Saifuddin Nasution dilihat ada elemen ‘kurang ajar’ terhadap Perdana Menteri.

Setiausaha Agung Pas,  Takiyuddin Hassan merujuk kepada kenyataan Saifuddin bertajuk ‘Pas sokong Dr. M selepas kleptokrat kesayangan hilang kuasa’.

Kenyataan itu, menurutnya, menunjukkan PKR kini di ambang kejatuhan.

“Mengikut amala demokrasi yang biasa langkah yang paling wajar bagi seseorang menteri yang tidak sekata dengan PM adalah meletakkan jawatan dari kabinet.

“Oleh itu, beliau (Saifuddin) patut meletakkan jawatan dari kabinet. Oleh itu, beliau patut meletakkan jawatan dan menunggu sekiranya akan dilantik semula oleh PM yang baru,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Satu lagi, menurut Takiyuddin, kenyataan Saifuddin yang ‘perpaduan dan persefahaman dalam PH begitu padu’ juga dilihat melucukan.

Ini kerana seluruh rakyat sendiri melihat perbalahan dan perebutan kuasa dalam PKR yang semakin parah.

Oleh itu, katanya, Saifuddin sepatutnya menumpukan usaha menyelesaikan segala ribut dan taufan dalam prtinya daripada bertindak menyerang parti pembangkang yang bukan menjadi urusannya.

Pas yang mempunyai 18 orang ahli parlimen berhak membuat pendirian menyokong  Dr. Mahathir Mohamad sebagap PM sehingga habis penggal dan dalam masa yang sama menolak usaha individu tertentu yang berhasrat menjadi PM kelapan dalam penggal ini.- MalaysiaGazette


BOLEH FAHAM

KENAPA  BERANI

TAKIYUDDIN

KATA  SAIFUDDIN

INI KURANG AJAR

KAH KAH KAH

HARAP MAKLUM

SAIFUDDIN INI

DULU AHLI

PARTI ISLAM PAS

KAH KAH KAH

PASTI  TAKI

KENAL BAIK

KAH KAH KAH

TAPI TAK

MUNGKIN  

SAIFUDDIN  INI

ANAK BUTIR

TAKIYUDDIN

KAH KAH KAH





-------

Tiada ulasan: