Khamis, 8 Oktober 2020

SEBELUM JADI PM ANWAR KENA TIBAI LAGI

 


TUAN HAJI ANWAR 

DAH CUKUP NUMBO

KAH KAH KAH

Anwar, cukuplah dengan kerajaan halimunan

KUALA LUMPUR – Presiden PKR, Tuan Haji Anwar Ibrahim dibidas kerana masih lagi cuba untuk menubuhkan kerajaan halimunan yang didakwa mempunyai sokongan majoriti ketika negara masih tidak stabil dengan pandemik Covid-19.

Exco Pergerakan Pemuda UMNO, Tuan Haji Najmil Faiz Mohamed Aris berkata, tindakan itu jelas menjejaskan kestabilan politik negara dan hanya membangkitkan kemarahan rakyat.

“Tolonglah sensitif dan peka dengan masalah yang dihadapi rakyat. Ada yang hilang kerja dan penamatan tempoh moratorium menambahkan lagi beban rakyat.

“Saya mengatakan kerajaan Tuan Haji Anwar Ibrahim adalah kerajaan ‘halimunan’ kerana hingga ke hari ini beliau tidak lagi mendedahkan jumlah sokongan terhadapnya,” tulisnya di laman Facebook miliknya di sini hari ini.

Timbalan Ketua UMNO Bahagian Kuala Terengganu itu menegaskan, rakyat tidak sanggup lagi menghadapi pertukaran kerajaan dan krisis kepimpinan dalam menghadapi pandemik Covid-19 ini.

“Fokuslah tentang isu rakyat buat masa ini. Ini bukan masanya untuk kemaruk kuasa dan mengejar kepentingan peribadi. Tolong jaga sensitiviti rakyat!” rayu beliau.

Baru-baru ini, Tuan Haji Anwar dilaporkan sedang menunggu tarikh baharu untuk mengadap Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah untuk mempersembahkan bilangan ahli Parlimen yang menyokong beliau menubuhkan kerajaan baharu. – 

SELASA 

JUMPA AGONG

RABU

 TUBUH GAMIN

KHAMIS 

ANGKAT SUMPAH 

JUMAAT 

ANGKAT SAMPAH

SABTU BERANGKAT

KE JANDA BAIK

AMIN



1 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Masuknye UMNO yang keluar DAP & Amanah ..dapat 125 kerusi ..Tuan Haji Rani Kulop pun tahu TAK LOJIK. YAM Pertuan Agong masih boleh sabar ..walhal selasa ari tu Agong dah bagi LAST WARNING Terakhir supaya JANGAN MOMBONGGAK lagi.