Rabu, 4 November 2020

NAJIB PENYOKONG TEGAR TRUMP

 


NAJIB PENYOKONG

TEGAR TRUMP

Unknown commented on 

"PENYAMUN JADI KETUA"

Jangan lupo si penyamun ni pernah nak bantu perkukuhkan ekonomi amerika dgn duit kwsp. Kahkahkah. https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2017/09/324827/malaysia-bantu-perkukuh-ekonomi-najib


Malaysia bantu perkukuh ekonomi AS - Najib

WASHINGTON DC: Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan Khazanah Nasional Bhd merancang meningkatkan pelaburan mereka di Amerika Syarikat (AS).

Perdana Menteri, Najib  berkata selain itu, Malaysia juga menerusi Malaysia Airlines Bhd (MAB) akan membeli lebih banyak pesawat Boeing dari negara itu.

Beliau berkata, langkah itu adalah bagi membantu mengukuhkan ekonomi Amerika Syarikat.

Najib berkata, KWSP sahaja dijangka melabur antara AS$3 bilion dan AS$4 bilion (AS$1 > RM4.19) di negara itu.

"Saya ingin katakan bahawa kami datang ke sini dengan membawa cadangan nilai yang kukuh untuk dikemukakan.

"Kami mahu membantu anda mengukuhkan ekonomi AS," katanya pada pertemuan delegasi Malaysia dengan Presiden Amerika Syarikat Donald Trump, di sini, hari ini.

Najib, yang juga Menteri Kewangan berkata, delegasi Malaysia mempunyai tiga cadangan khusus.

Pertama, katanya, Malaysia berhasrat menambah bilangan pesawat Boeing yang akan dibeli oleh MAB.

"Kami komited untuk membeli 25 pesawat 737-MAX 10, lapan 787 Dreamliners dan ada kebarangkalian besar, bukan kemungkinan, yang kami akan menambah 24 (atau) 25 lagi 737-MAX 10 dalam masa terdekat.

"Jadi, dalam masa lima tahun, dengan pembelian tambahan itu, janji niaga itu akan bernilai melebihi AS$10 bilion," katanya.

Pesawat 737 MAX 10 bakal menjadi pesawat satu lorong paling menguntungkan bagi syarikat penerbangan berkenaant, menawarkan kos tempat duduk paling rendah, manakala 787 Dreamliner adalah pesawat enjin berkembar dengan kerangka sederhana bagi perjalanan jarak jauh.

Perbincangan dengan Trump itu adalah kemuncak lawatan kerja Najib ke AS dari 11-13 September, atas jemputan daripada Presiden AS ke-45 itu.

Najib berkata, kerajaan juga akan cuba memujuk syarikat penerbangan tambang rendah, AirAsia Bhd untuk membeli enjin General Electric buatan AS.

"Keduanya, kami memiliki KWSP, dana pencen utama di Malaysia. Mereka memiliki modal yang besar untuk dieksport, mereka melabur hampir AS$7 bilion dari segi ekuiti di AS dan mereka berhasrat untuk melabur tambahan AS$3 bilion hingga AS$4 bilion bagi menyokong pembangunan semula prasarana anda," katanya.

Perdana Menteri juga berkata, Khazanah Nasional, yang memiliki pejabat di Silicon Valley, California dan telah melabur kira-kira AS$400 juta dalam syarikat teknologi tinggi, juga berhasrat meningkatkan pelaburannya. - BERNAMA


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH AH KAH

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tukar Tiup pun penyokong kuat Trump

Unknown berkata...

adaLah juga jumpa pemimpin2 duniya ...nak arap Kan tansrimuyidin.. idak Laaa...maLah bukaN itu onLy... Pemimpin duniya yg tahu tansrimuyidin jadi PM maLaysia ni cuma jokowi Dan anak Lee kuan yu... itu onLy... Terok Kita bgini