Khamis, 14 Januari 2021

JANGAN TAMBAH KESUSAHAN RAKYAT

 


POLITIKUS

SILA AMBIL

PERHATIAN

AMIN

JIKA TAK BERJAYA

TUNAI JANJI

UNTUK BANTU

RAKYAT

AMIN

TAK MENGAPA

AMIN

YANG PENTING

JANGAN

SUSAHKAN RAKYAT

AMIN


Anwar minta semua MP utus warkah pada Agong, batalkan darurat, segera bersidang

Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim meminta semua ahli Parlimen mengutuskan warkah kepada Yang di-Pertuan Agong bagi memohon agar pengisytiharan darurat dibatalkan dan Parlimen bersidang sesegera mungkin.

‘Kerajaan Muhyiddin tidak layak nasihat Agong isu darurat’

Tan Sri Muhyiddin Yassin perlu segera meletakan jawatan sebagai Perdana Menteri dan memberi peluang kepada Yang di-Pertuan Agong untuk melantik ketua kerajaan baharu.

Naib Presiden AMANAH  Mahfuz Omar berkata, secara moralnya kerajaan Muhyiddin dan Kabinetnya tidak wujud dan tidak layak membuat keputusan dan menasihati Agong.

‘Ada baik PM letak jawatan, serah negara kepada yang lebih mampu’

Orang ramai tidak tahu nak buat apa-apa kecuali pakai pelitup muka, picit pembasmi kuman, periksa suhu badan dan berjalan jauh-jauh.

Harga barang mencanak naik, peluang pekerjaan menguncup, sekolah dan universiti entah selamat atau tidak untuk beroperasi. Masjid masih kelam-kabut.

Saya rasa, atas rasa tanggungjawab kepada negara dan rakyat, tidak salah dan ada baiknya PM letak jawatan. Serahkan negara kepada juruterbang baru yang lebih berkemampuan.


PM langgar sumpah jawatan, selamat diri dari darurat politik

Keengganan Perdana Menteri,  Muhyiddin Yassin meletakkan jawatan selepas didakwa hilang sokongan majoriti Ahli Parlimen, jelas melanggar perlembagaan persekutuan dan ikrar sumpah jawatannya untuk mempertahankan perlembagaan negara.

Ketua Pemuda DAP, Howard Lee Chuan How (gambar atas) berkata, dengan penarikan sokongan tiga Ahli Parlimen Umno terhadap pentadbiran kerajaan Perikatan Nasional (PN), maka Muhyiddin sebenarnya telah hilang sokongan majoriti Ahli-ahli Parlimen.

CUKUPLAH

RAKYAT SUSAH

SEKARANG

AMIN

 RAKYAT MERASA

PERIT HIDUP

 SEKARANG

AMIN

POLITIKUS

JANGAN TAMBAH

KESUSAHAN

RAKYAT LAGI

AMIN



4 ulasan:

Amier The Hero berkata...

Ini nuar jebong mmg muka tak tau malu, kulit tampal dgn kulit ibab dah rasanya. Kegilaan nak jadi pi'em buat dia jadi hilang kawalan. Dia konfiden Agong pilih dia jadi pi'em ke kalau yidin letak jawatan.. hahahaha.. gila gila!!! Ahlil² politik yg lain pun nampaknya sama takde otak. Org² mcm ini, elok kita humban je depa masa pru nnt. Rakyat susah, depa berebut kuasa. Nuar jebong mmg babi lahanat betul la. Mmg manusia yg tak patut ada kat mukabumi ni.

bima sakti berkata...

Warkah abahh kau banggang...
Cukup lah Tu...
Orang panggil berehat sampai ogos rehatlah banggang...
Apo Yang tuli sangat Tu..tak rhoti Bahaso...
Nak masuk jail lagi ko...
Ini amaran Dari rakyat..
Jangan kawu nak memandai Mandai buat huru Haro...
Kang abah menyolap Naik hantu kawu masuk jail lagi...
Cukup cukup lah Tu...

Awanama berkata...

tempohari undi budget di seret semua supaya jangan bangun....duduk. sehingga Si-fudin Amanah pun terpaksa mohon maaf pada rakyat apabila undi budget lulus semua.

Apa masih bodoh kah mat sebu dan guan eng masih mahu ikut teriakan bini wawi nih yang tak habis melalak nak jadi PM?

Habis tempoh umum jer September minyak turun lepas dia naik....atau Covid19 hilang lepas dia ditabal jadi PM.....masih boleh pakai ke lebih 20 tahun tak ada tactic kepandaian waimah dah berendam dalam politic tapi dekat satu dekad masa habis dalam jail...itu pun tak reti bahasa lagi?

Awanama berkata...

TT tak jemput Anwar buat babak "stand up komidi" ke? Dia ni pandai buat jenaka. Kalau Abah letak jawatan pun, Anwar tak layak jadi PM. TT jauh lebih layak.