Sabtu, 27 Februari 2021

DALAM PARTI KOMUNIS MALAYA PUN ADA JEPUN JADI ANGOTA

 



DALAM PKM

ADA JEPUN DARI

ANGGOTA

Ketua Pengarang commented on 

"DARI PENDALAMAN"

kawan aku sorang asal kuala pilah... aku tekejut bila dia kata dia keturunan jepun... patut la muka dia macam ada macam shinzo abe.. dia cerita kat aku.. arwah atuk dia dulu askar jepun.. berkhidmat dalam bahagian komunikasi... atuk dia boleh cakap melayu.. 


lepas perang tamat atuk dia kawen dengan perempuan melayu kat situ.. menetap di situ.. orang melayu sorok atuk dia... atuk dia selamat... kalau tak silap dia ada kata ayah dia penah pegi jepun nak cari saudara mara dia kat sana.. tak tahu jumpa ke tak. aku teringin nak jumpa kawan lama aku tu.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ohh aku pun ada dengar juga cerita ni. Khabarnya dia ada bukak kilang kecil buat selipar.