Khamis, 1 April 2021

CADANGAN - RAFIZI JADI PM

 


CADANGAN

RIFIZI

JADI PM

Unknown commented on 

"GERAK KE DEPAN - 

AWAS BAHAYA"

TT, Mesia bukan macam Yankee Dodo kat mana Mat Gelap boleh jadi presiden. Mungkin selepas Mesia dah merdeka selama 250 tahun kot baru seorang mamat bukan Melayu boleh jadi Piem. Tetapi sebenarnya seorang mamat bukan Melayu tulen pun dah pernah jadi Piem. Mungkin mamat bukan Melayu yang lain yang bernafsu besar nak jadi Piem kena menyamar sebagai Melayu untuk jadi Piem! 


Apapun sering diretorikkan kita perlu seorang Melayu yang bijaksana, berani, tidak korup, tidak terlibat dalam citer sex, pendek kata bersih, dan berintegriti untuk menjadi Piem. Kita punyai anak Melayu tulen sedemikian yang layak diangkat menjadi Piem. Beliau ialah RAFIZI. Nape PKR tidak mengangkat dia dari sekarang untuk menduduki tempat tersebut?

6 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Gwa sokong Rafizi jadi PM ..sapa tak nak minyak 1.50 ooo ..PTPTN tak yah bayar ooo. Rafizi dah ado formulo nyo ..kau tak chayo cubo kighai beg dio ..kahkahkah

Awanama berkata...

Pendapat saya, tak kira kaum apa yang jadi piem. Yang penting, cinta dan setia kepada negara, mementingkan rakyat, berupaya menyatu, bawa halatuju dan harapan kepada rakyat, ada kepimpinan dan kebijakan.

Yang penting juga, jujur, tak rasuah dan tak sibuk meratip nak jadi perdana menteri.

Kalau Pizi ada kualiti camni, bagus. Kalau tidak, kita cari, ada 30 juta rakyat Malaysia.

Awanama berkata...

Tuan TT,
Apa kato ko buek TURUN KE JALAN RAYO, demo mintok Rafizi masok gelanggang dari sekarang untuk merebut kerusi Piem. Buek sepandok-sepandok perarakan bosar-bosaran mintok Rafizi turun padang. Kito sumuo nok kan dio..
KAH KAH KAH . . .

Awanama berkata...

Apa punya soalan daaa?? PKR nak angkat Rapiji jadi PM?? PKR tu sendiri ditubuhkan semata-mata nak naik kan Mat Suntut ke jawatan PieEhm! Jangan buat-buat lupa pulak masa Mat Suntut kantoi kali pertama dulu. Anak dia jerit apa? "Keadilan untuk Papa" kan? Ada dia kata keadilan untuk semua rakyat?

Awanama berkata...

Di Msia orang melayu isle piang bersih dan 0 rekod mana boleh jadi Piem .... faham2 saja .

Awanama berkata...

Laka laka la lapiji jd pee hem... majuk kuat... PM mana mau nak phujuk²...