Ahad, 11 Disember 2022

MINUM AIR KETUM


MINUM AIR KETUM



Embah Gulung


Aku dah minum air ketum ni bermula dari 6hb feb.1972 sehingga kini dan aku dah berumor genap 70 tahun. Kalau nak ajak aku belari,panjat gunong, kerja kebun sawit,dan sebagainya aku terima aje. Yg dengki sangat dgn daun ketum tu pasai apa? Kawan aku saorang doktor pakar di hospital swasta sembuh dari penyakit kencing manis, kakinya hampir di potong tapi aku bagi minum air ketum 12 helai sehari 2 minggu sembuh terus, alhamdulillah ALLAH yg menyembuhkannya kita cuma usaha. 

Dan banyak lagi bukti yg aku ada bahawa daun ketum ini adalah penawar bermacam jenis penyakit. Sebab kawan2 aku sembuh dari bermacam penyakit yg mereka tanggung bila aku bagi air ketum yg mengikut sukatan yg betul.

 Bagi pehak kerajaan janganlah cepat melatah orang melayu dah guna khasiat daum ketum dah berabad lamanya. Kajilah dulu. Yg menyalah nyalah pergi campur yg bukan2 tu pasai apa. Nasihat aku jangan rosakkan khasiat herba bangsa melayu dan memburuk burukkannya dan jangan menuduh tak usul periksa dulu.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apa hal..? tibe marah kan orang lain.. nak minum jelah..

norlida berkata...

Kenapa kkm tak kali selidik kebaikkan daun ketom ni