Rabu, 24 Mei 2023

MCA MARAH ZAHID



Zahid patut utamakan komponen BN, bukan DAP, kata MCA

AHMAD Zahid Hamidi mesti berpegang kepada prinsip Barisan Nasional (BN) dan berhati-hati dalam semua perkara berkait hubungan atau kerjasama gabungan itu dengan Pakatan Harapan (PH), kata Setiausaha Agung MCA Chong Sin Woon.

Zahid selaku pengerusi BN juga diingatkan supaya menjaga kepentingan dan mengutamakan parti-parti komponen dalam BN, bukannya mengutamakan PH terutamanya DAP, tambahnya.

“Kerjasama antara BN dan PH perlulah ada timbal balas dan menguntungkan kedua-dua pihak,” kata Chong dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Zahid yang juga presiden Umno dua hari lepas, bahawa usaha untuk memujuk ahli Umno dan MCA  menyokong calon DAP pada pilihan raya negeri (PRN) tidak mustahil untuk dilakukan walaupun sukar.

“Dulu pengundi BN memberi sokongan kepada calon MCA dan MIC. 

“Untuk itu, kita akan gunakan keadah yang sama bukan atas nama parti, tetapi atas rasa kebersamaan dalam kerajaan perpaduan,” katanya seperti dilapor media.

Dalam kenyataannya hari ini, Chong selain itu menegaskan apa sahaja pendirian dan pandangan MCA mestilah dikeluarkan oleh pemimpin parti itu, bukannya pihak lain. – 22 Mei 2023. 

DULU MCA

AMOI CUN

KETAT BERGETAH

KAH KAH KAH

SEKARANG 

DAH LOHE

KAH KAH KAH

BONTOT DAP

MASIH KETAT

KAH KAH KAH

KALAU TAKDA

DAP ZAHID AKAN

MASUK PENJARA

KAH KAH KAH

PAS  & BERSATU

PEGANG KUNCI

ISTANA KAJANG

AMIN

KHALAS

1 ulasan:

Bentong kali berkata...

Samo yo..duo² cino