Khamis, 8 Jun 2023

BIARKAN NAJIB DALAM PENJARA

 



Tidak perlu bangkit soal kerjasama dengan DAP, kata Zahid

ISU kerjasama dengan DAP tidak seharusnya dibangkitkan lagi memandangkan kedua-dua parti sudah bersetuju membentuk kerajaan perpaduan, kata Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi.

Ahli Parlimen Bagan Datuk itu berkata, parti itu kini sedang menjalankan proses penerangan kepada akar umbi mereka berhubung kerjasama tersebut.

“Perkara itu tak perlu timbul lagi kerana mereka dah menyatakan perkara ini beberapa kali.

“Malah di dalam perundingan untuk bentuk kerajaan ini perkara itu antara syarat utama mereka setuju seratus peratus tak perlu ulangi perkara yang telah dipersetujui,” kata Zahid.

Beliau mengulas ucapan dasar Ketua Pemuda Umno Dr Muhamad Akmal Salleh yang menggesa DAP memohon maaf kepada Umno agar orang Melayu lebih berlembut hati dengan parti itu.

Langkah itu agar orang Melayu dapat menerima DAP terutamanya menjelang pilihan raya negeri (PRN) akan datang, kata Akmal dalam ucapannya terdahulu.

Mengulas lanjut, Zahid berkata Umno tidak perlu terjejas dengan sentimen pihak yang tidak senang dengan kerjasama Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Harapan (PH).

“Kita mempunyai prinsip kerjasama ini antara BN dan PH. Maka asas inilah terbentuknya kerajaan yang ada sekarang.

“Jangan terbuai-buai dengan pihak yang tidak senang dengan kewujudan dan kestabilan kerajaan sekarang,” kata Zahid yang juga menteri pembangunan luar bandar dan wilayah itu.

Beliau juga yakin hubungan antara BN dan PH, gabungan yang merangkumi PKR, Amanah dan DAP, itu mula membentuk keserasian bersama.

Tambahnya, Umno mempunyai kaedah tersendiri untuk meyakinkan ahli di peringkat akar umbi parti.

“Hakikatnya kebersamaan BN dan PH terbentuk dengan keserasian semakin bertambah, mungkin di akar umbi ada kaedah tertentu lakukan penjelasan.

“Dalam sesi townhall oleh ketua penerangan perkara ini jelas, perkara ini tidak timbul lagi dan dalam taklimat presiden saya sudah sebutkan. Berlaku pencerahan yang sangat cerah dalam hal ini.”

Akmal dalam ucapannya terdahulu turut memberi ingatan DAP untuk membuktikan parti itu tidak mempunyai agenda perkauman dalam pentadbiran kerajaan perpaduan.

Beliau menegaskan, Umno kekal dengan prinsip perjuangan mereka untuk melindungi orang Melayu dan agama Islam, walaupun bekerjasama dengan DAP. – 8 Jun 2023.

WOIT

PASAI APA

TAK LEH CAKAP

HAL DAP

KAH KAH KAH

AHLI UMNO

WAJIB SEDAR

TANPA DAP TAKDA

KERAJAAN

AMIN

TAKDA KERAJAAN

ZAHID MASUK JIL

AMIN

MUSTAHIL AHLI

UMNO TAK LIHAT

KAH KAH KAH

DAP SELAMATKAN

ZAHID 

AMIN

NAJIB APA JADI

JENG JENG JENG

AMIN

NAJIB BIARKAN

NAZAK

SORANG DIRI

DALAM PENJARA

AMIN

KHALAS

Tiada ulasan: