Jumaat, 30 Jun 2023

MENTERI INI BAWA BAHAYA


Menteri buat kecoh di KLIA, didakwa cuba selamatkan pelancong China?


KUALA LUMPUR – Seorang menteri Kabinet didakwa menceroboh masuk di Balai Ketibaan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) bagi membebaskan seorang warga China yang ditahan Jabatan Imigresen.

Insiden itu dilaporkan berlaku petang semalam dan klip video insiden itu telah tular sejak semalam di media sosial dan mendapat kritikan awam.

Dalam kejadian itu, menteri berkenaan didakwa telah masuk ke dewan balai ketibaan KLIA tanpa mendapatkan sebarang pas keselamatan.

Ahli Parlimen dari Sarawak itu disyaki berkelakuan sedemikian kononnya bagi ‘menyelamatkan’ seorang pelancong wanita warga China.

Difahamkan wanita asing itu ditahan dan tidak dibenarkan memasuki negara ini sebaik tiba di KLIA namun punca kesalahanya belum dapat dipastikan.

Memetik laporan sumber Bebas News,  VIP berkenaan juga didakwa menggunakan kuasa sebagai menteri termasuk memarahi Polis Bantuan KLIA dan pegawai Jabatan Imigresen yang bertugas apabila tindakannya cuba dihalang.

Difahamkan ia bukan kali pertama menteri berkenaan berbuat demikian dan sebelum ini sudah ada dua insiden  membabitkan campur tangan menteri berlaku di KLIA.

Dalam pada itu, Jabatan Imigresen Malaysia dijangka akan mengeluarkan satu kenyataan media berhubung kejadian itu dalam masa terdekat. – 


MENTERI INI

BAWA BAHAYA

AMIN

BAHAYA BAWA

MASUK PENDATANG

CHINA MERAH

AMIN

BAHAYA PADA

KERAJAAN YG

BOLEH BAWA

RAKYAT BENCI

AMIN

INI BERI PELURU

PADA TALIBAN

KHALAS

Tiada ulasan: