Jumaat, 21 Julai 2023

UMNO BOIKOT PRN



Tajuddin akan boikot Umno di PRN, kata laporan


BEKAS orang kuat Umno, Tajuddin Abdul Rahman tidak akan berkempen untuk parti itu pada pilihan raya negeri (PRN) akan datang, lapor FreeMalaysiaToday.

Portal berita itu berkata Tajuddin tidak akan turut serta berkempen susulan rayuan terhadap penggantungan enam tahun keahliannya tidak mendapat maklum balas.

Bekas ahli Parlimen Pasir Salak dan bekas timbalan menteri itu berkata beliau menghantar empat rayuan selepas digantung keahlian pada Oktober lalu.

Beliau sebelum itu dipecat daripada majlis kerja tertinggi parti.

“Penggantungan keahlian saya itu kenapa tak ada respons? Kalau nak suruh saya kempen, tapi penggantungan saya itu lepaskanlah,” katannya dipetik kepada FMT.

Katanya, beliau tidak mahu lagi membuat rayuan kelima.

Sebaliknya, beliau membuat keputusan untuk tidak membantu calon Umno menjelang PRN pada 12 Ogos di enam negeri.

Terdahulu, Tajuddin berkata beliau digantung keahlian susulan kritikannya terhadap kepimpinan parti yang diterajui Presiden Ahmad Zahid Hamidi.

Beliau berkata pemimpin sekarang hanya menjaga kepentingan diri sendiri saja.

“Mereka hanya hendak kedudukan. Mereka tahu keadaan parti teruk tetapi mereka tidak peduli. Mereka terus yakin (mengekalkan kuasa) seperti sebelum PRU15 dulu.”

Tajuddin antara beberapa pemimpin parti yang dipecat atau digantung daripad aparti awal tahun ini kerana tidak mematuhi kepentingan parti.

Antara nama besar lain yang digantung ialah Hishammuddin Hussein dan Shahril Hamdan, sementara dipecat adalah Khairy Jamaluddin, Annuar Musa dan Noh Omar. – 21 Julai, 2023.

 

MALAON INI

MUSUH ZAHID

KAH KAH KAH

BERPENGARUH

DI PERAK

KAH KAH KAH

BERAT KERJA

ZAHID NAK 

KALAHKAN

MALAON INI

AMIN

KHALAS

Tiada ulasan: