Khamis, 24 Ogos 2023

UMNO JADI GURKHA DAP





DAP jadikan UMNO, Amanah sebagai ‘Gurkha’ lawan Pas – Hadi

KUALA LUMPUR – DAP didakwa menggunakan cara Inggeris mempergunakan bangsa yang dijajah Gurkha sebagai tentera barisan hadapan bagi menentang musuh.

Presiden Pas Abdul Hadi Awang mendakwa, DAP telah menjadikan UMNO dan Amanah sebagai askar ‘Gurkha’ untuk melawan Pas.

Amanah menurut Hadi, telah diberikan tempat dalam Pakatan Harapan (PH) sehingga diletakkan sebagai calon bagi menentang Pas khususnya di kawasan campuran yang mempunyai pendukung DAP.

Pemimpin Amanah juga diberikan tempat dalam Kabinet dan syarikat berkaitan kerajaan setelah PH berjaya menubuhkan kerajaan.

Abdul Hadi berkata, bukti Amanah menjadi Gurkha DAP apabila calon parti itu mendapat undi hampir 100 peratus daripada kalangan penyokong DAP dan sedikit undi tambahan daripada orang Melayu yang ‘pening akalnya’ atau yang dapat dibeli.

Amanah juga dakwa beliau, menjadi jurucakap DAP bagi menyerang Pas dan bersama parti itu bagi menentang pindaan terhadap Rang Undang-undang 355 (RUU 355).

“PAN (Amanah) cukup berjasa kepada DAP, sehingga sanggup menjadi benteng pertahanannya yang tidak perlu diarah kerana berjaya mendapat tarbiah yang mencapai tahap wala’ kepada DAP, laksana askar Gurkha dalam tentera British.

“Adapun mereka memakai unifom berceloreng Islam dan Melayu walaupun terkoyak lusuh bagi menjimatkan belanja.

“Malah, mereka menggunakan senjata tiruan yang berjenama Islam. Antaranya dengan menunjukkan amar ma‘ruf dan nahi munkar yang sangat nyata koyaknya,” kata Abdul Hadi.

UMNO pula  didakwa telah terkeluar daripada dasar dan landasan asal perjuangan membela agama, bangsa dan tanah air merupakan Gurkha baharu DAP.

Katanya, ada dalam kalangan UMNO kini menjadi tentera pelatih Gurkha sehingga meletakkan ‘kedua-dua belah kaki’ untuk bersama DAP dan PKR dengan penuh wala’.

“Kenyataan beberapa pemimpin tertinggi UMNO yang cuba mempertahankan DAP telah menunjukkan berlakunya proses latihan (eksesais) untuk menjadikan UMNO sebagai anggota baharu dalam pasukan Gurkha DAP.

“Sehinggakan, pemimpin itu terpaksa melakukan kempen betapa perlunya UMNO bersama DAP dengan alasan parti itu telah menerima Islam dalam Perlembagaan Persekutuan termasuk hak istimewa bangsa Melayu dan bumiputera,” kata Abdul Hadi.-


WOIT

INI PERANG

MELAYU ISLAM

KAH KAH KAH

DAP PAKAI

GURKHA

KAH KAH KAH

HEBAT DAP

ADA GURKHA

AMIN

KHALAS

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Habis tu, PAS guna Bersatu dan Gelakan sebagai ghurka untuk serang UMNO.

Tanpa Nama berkata...

Pas syiah mahu jatuhkan sultan agar jadi ayatollah!

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah otak laju laju laju, setiap hari fikir macam mana nak jatuhkan lawan, macam mana nak tumbang kerajaan Madani kah kah kah apa lagi belum dikenali senjata? Dulu dia peluk peluk masa itu tak sedar? Baru sedar? Kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

2013, Hadi fatwa halal DAP haram UMNO Malah Hadi boleh cium mulut dgn LKS, LGE dan Katpal Singh kerana PAS menang terbanyak kerusi MP dalam sejarah kerana undi DAP. Sekarang Hadi dah uturn. Ini lah dasar pelacur politik, siang main dgn BERSATU malam main dengan UMNO. Hadi dah seronok gaji buta dulu, dah jadi mabuk. Malah limpahan dari Sakaw Abah pun dia tempias jugak. Dgn Bila peluk dan cium jugak SiTua yang remehkan Memali Mati Katak, cfm Hadi, Mother of Munafik. Cukup padan gelaran Pelacur, Ulamak Su kerana kluk klek.

Tanpa Nama berkata...

Konsep pas senang baca, gerak gerik lunturlah kiri kanan ikut keadaan, masa kawan DAP semua beres, masa kawan UMNO beres bila masuk 90 juta, sekarang Bersatu ada bagi jadi pokok siapakah bayar dapatkan fatwa ikut selera client, senang kan dah Gua Musang cakap awal awal parti pelacur? Dah lupa kah? Wei cepatnya lupa ? Siapa bayar kaki kanan kaki kiri buka luas luas kah kah kah kalau masih tak faham cakap apa lain pun susah woit kah kah kah ingat pesanan Tengku Gua Musang dulu sudah semua boleh tukar tukar ikut selera client,.nak depan boleh nak belakang boleh sendiri faham sudah malas cakap lain kah kah kah