Rabu, 1 Ogos 2012

SEMUA BERHAK MENGELUARKAN PANDANGAN




BUAH BUAH BUKAN BUAH DADA







INI SATU PANDANGAN

MEAT IS MURDER!!!! Heifer whines could be human cries Closer comes the screaming knife This beautiful creature must die This beautiful creature must die A death for no reason And death for no reason is MURDER And the flesh you so fancifully fry Is not succulent, tasty or kind It's death for no reason And death for no reason is MURDER [ Lyrics from: http://www.lyricsfreak.com/s/smiths/meat+is+murder_20126800.html ]


And the calf that you carve with a smile Is MURDER And the turkey you festively slice Is MURDER Do you know how animals die ? Kitchen aromas aren't very homely It's not "comforting", cheery or kind It's sizzling blood and the unholy stench Of MURDER It's not "natural", "normal" or kind The flesh you so fancifully fry The meat in your mouth As you savour the flavour Of MURDER NO, NO, NO, IT'S MURDER NO, NO, NO, IT'S MURDER Oh ... and who hears when animals cry ?
By Anonymous on SATU CADANGAN YANG WAJIB DI DENGAR on 7/31/12

SATU PANDANGAN LAGI
Kenapa kepingin sangat nak makan daging kuda? Ya manusia perlu hidup dan untuk maksud itu harus membunuh hidupan lain dulu. Manusia baik yang beragama mahupun tiada agama kecuali vegen harus hidup dengan membunuh hidupan lain, selepas itu boleh membicara hal falsafah, moral, keadilan, cinta dan cinta buta. Lihat setiap hari manusia membunuh mamalia seperti kambing, lembu, babi, ayam, ikan paus, KUKA dan berjuta-juta hidupan maritim.


Itulah sebahagian premis kehidupan manusia membunuh hidupan lain untuk dia boleh terus hidup bertamadun. Nabi Ibrahim hampir sembelih anaknya untuk membuktikan sesuatu maksud 'suci' atau abstrak. Dalam perang berjuta manusia mati dibunuh. Manusia pun membunuh kerana nakkan harta rompakan atau cemburu kerana kekasih dicuri orang lain,atau membunuh kerana sakit mental.




Tapi selepas membunuh baru dapat puas dan mungkin puas seperti membunuh kuda untuk merasa kelainan nikmat. Apa pun kenapa membunuh itu akan akhirnya dijawap yang ia itu adalah biasa, alamiah (nature), atau tak tahu sebabnya sebab jika tak bunuh tak boleh hidup.
By Anonymous on MENCARI TEMPAT ADA MENJUAL DAGING KUDA on 7/31/12

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dah molek dah pada awal ciptaan manusia Adam dan Hawa berada di 'syurga', boleh hidup sentosa sepanjang masa, tak perlu buat kegiatan membunuh, melainkan hidup dalam nikmat sepanjang masa. Tapi Tuhan ada cerita lain dan dipasangkan skrip baharu lalu Adam dinoda supaya makan buah larangan lalu Adam dan Hawa tercampak di planet ini dan terpaksa melalui sebuah kehidupan 'harus' membunuh jika mahu terus hidup. Tak tahulah cerita 'dongeng' ini boleh diterima manusia cerdik, rasional dan mempunyai ilmu sains buat masa ini. Manusia yang beragama terpaksa terima cerita ini, yang sangsi akan adanya Tuhan sulit menerima cerita mak nenek ini tetapi tidak boleh elak mereka juga terperangkap dalam situasi yang manusia harus membuat kerja membunuh jika mahu hidup dan masih boleh lagi membina tamadun. Jadi premis hidup manusia berdasarkan terpaksa membuat kerja bunuh-membunuh melainkan muncul satu ketika nanti yang kehidupan asin (alien) dari galaksi lain yang akan membunuh manusia pula.

Tanpa Nama berkata...

...tuhan telah jadikan manusia se sempurna2nya, sebaik2 kejadian, dari adam & hawa sampai lah la ni...manusia boleh mentekedarah sepertimana yang dianjurkan oleh tuhan dan rasul untuk kesihatan fisikal dan juga bathin/spritual...jadi cubalah sedaya yang mampu kita mengikuti anjuran tuhan/rasul kita...YANG AMAT PENTING MAKANAN MESTI 'SEBENAR2NYA' HALAL , BUKAN DARI SUMBER RASUAH TIPU, SAMUN DLL...tapi kalau nak sakit jugak, TUHAN MAHA MENGETAHUI, ADALAH HIKMAHNYA...!!!