Sabtu, 1 September 2012

HIMPUNAN HIJAU BERDEMO DI RAUBH PAHANG





AHAD JAM 2:00 PETANG




HIMPUNAN HIJAU AHAD DI BANTAH - meloya

RAUB 30 Ogos - Lebih 300 penduduk di beberapa taman perumahan sekitar Bukit Koman, di sini bersama 16 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) semalam mengadakan perhimpunan aman dan menyerahkan memorandum kepada Ketua Polis Daerah Raub bagi membantah Himpunan Hijau yang akan diadakan Ahad ini.

Mereka menyifatkan perhimpunan itu bermotifkan politik dan bukannya untuk membela kepentingan penduduk tempatan yang selama ini kononnya terdedah kepada bahaya bahan kimia sianida.

Pengerusi Persatuan Belia Taman Muhibbah Bukit Koman, Sheikh Salehuddin Sheikh Abdul Rahim berkata, perhimpunan itu yang didalangi pembangkang adalah tidak wajar kerana boleh menjejaskan ketenteraman awam.

"Walaupun mereka boleh mengadakan perhimpunan tersebut mengikut Akta Perhimpunan Aman 2012, kami meminta polis memantau perhimpunan itu supaya penganjur mematuhi syarat akta tersebut.

"Polis perlu bertindak tegas bagi memelihara ketenteraman awam dan mengelak berlaku kekecohan serta merosakkan harta benda awam," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mengetuai bantahan dan menyerahkan memorandum bantahan perhimpunan Hijau kepada Ketua Polis Daerah, Supritendan Wan Mohd. Samsudin Wan Osman di pekarangan Ibu pejabat Polis Daerah Raub di sini.

Menurutnya, sejak Raub Australian Gold Mining (RAGM) beroperasi semula pada 2009 tidak ada penduduk di kampung berkenaan yang menghidap penyakit kulit.

Tambahnya, hanya terdapat satu kes penduduk berhampiran lombong itu yang dikatakan menghidap penyakit kulit beberapa tahun lebih awal sebelum RAGM beroperasi.

Sheikh Salehuddin memberitahu, berdasarkan laporan setakat ini, tidak ada seorang pun daripada 300 pekerja RAGM yang menghidap penyakit kulit akibat terkena sianida.

"Selain mewujudkan peluang pekerjaan, operasi RAGM sebenarnya membawa banyak rahmat kepada penduduk tempatan seperti perniagaan restoran dan kedai runcit.

"Jadi, perhimpunan Hijau anjuran pembangkang sebenarnya bertujuan mengelirukan rakyat untuk kepentingan politik," katanya.

Perhimpunan tersebut dijangka akan diadakan di padang Kompleks Sukan Raub dijangka bermula pada pukul 2 petang bagi membantah penggunaan bahan sianida oleh RAGM.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... LAGI DI BANTAH ... LAGI BAIK.... kah kah kah...

kah kah kah... LAGI DI TEKAN.... LAGI DI LAWAN.... kah kah kah..

kah kah kah...LAGI DI FITNAH... LAGI RAMAI YANG BANGUN MELAWAN... kah kah kah..

kah kah lah... LAGI DI TOHMAH... LAGI RAMAI PENYOKONG DATANG...kah kah kah

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit.... KESIAN 55 TAHUN MEREKA TELAH DI BANGANGKAN.... kah kah kah..

kah kah kah...55 TAHUN JADI BANGKAI BENYAWA.... kah kah kah...

kah kah kah... TIDAK ADA LAH MANUSIA YANG BODOH SAPERTI MELAYU BODOH SUKA DO BODOHKAN..... kah kah kah




1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jom LIKE Facebook Sokong Bendera Sang Saka ganti Jalur Gemilang
https://www.facebook.com/SokongBenderaSangSakaGantiJalurGemilang