Sabtu, 20 April 2013

BUKU HISHAMUDDIN RAIS DI LANCAR MALAM INI





PEGUMUMAN 
UNTUK SEMUA PEMINAT BUKU
buku saya pada malam ini akan dilancarkan oleh rosli ibrahim
siapa dia rosli ibrahim ini?

rosli ialah sosok yang kurang pemandangan
matanya rosak
dia hanya nampak tulisan jika
buku itu satu inci dari matanya
rosli  hanya menggunakan satu mata untuk membaca

tetapi rosli membaca
semua kitab kitab besar dalam dunia ini
rosli adalah wikipedia bergerak
tentang sejarah politik dan budaya malaysia
rosli juga mengetahui
wacana debat intelektual di indonesia

jika ada sosok yang paling banyak membaca
yang pernah menjadi kawan saya maka
dianya ialah rosli

buku saya sebelum ini juga
dilancarkan oleh rosli

yang mahu buku saya dibaca
bukan di glamourkan
saya tak suka politikus lancar buku
kerana politikus bukan membaca

saya juga tak mahu sultan atau raja atau menteri
atau penyanyi pop  lancar buku saya
jika mereka lancarkan buku saya
ini satu penghinaan terhadap buku saya

peghinaan bukan hanya terhadap buku saya
malah penghinaan terhadap semua buku
yang telah, yang sedang dan  yang akan dicetak

siapa tak suka membaca
siapa tak suka meneliti idea
lebih baik tinggalkan dunia ini
kerana tuan tuan hanya
menghabiskan oxygen
jika jika tuan tuan terkentut
udara dunia ini bertambah kotor

MALAM INI 
JAM 8:00 MALAM
UNIVERSITI BANGSAR UTAMA


DARI FACE BOOK

  • UBU adalah universiti terpenting gerakan massa rakyat di Malaysia. Saya sangat berbangga kerana pernah menghadam aspirasi ini. Malam ini saya akan melancarkan buku terbaru Hishamuddin Rais; Tipu pilihanraya Rakyat Turun Ke Jalan Raya. Cool. 



SESUDAH
BUKU DILANCAR
KITA BERFORUM
------

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

cool.

Tanpa Nama berkata...

Cool TT..aku suka membaca..pernah beli buku tt sblum ni..

Tanpa Nama berkata...

1.buku ko akan senasib dengan filem ko jugala bhaii!!tak laku!!sememang nya apa-apa yang ko lakukan tak menjadi semuanya!!
2.dayang ku intan!aishah!dapat betanding tiket pkr dan pas!!ko ni tak dak sapa nak sokong nampaknya!!
3.alamat jadi cai je la ko sampai mati!!jadi hamba sahaya orang je bhaii!!
4.elok ko duduk kat masjid dan surau je le bhaii!!

Tanpa Nama berkata...

Mana nk dpt baju tukar tiub...sipenghasut rakyat?? Cam cool jer gua tgk.

مهمد شفاريز berkata...

Btol tu tt,sy pun nak bli 1 nieh

Tanpa Nama berkata...

Wa nk bju ngn buku lu TT.
-putrajaya-

Tanpa Nama berkata...

bila ada rezki PR memerintah nanti, org2 oku mcm pak rosli patut dimartabatkan, ditingkatkan kualiti hidup mereka. kalau kita yang sempurna fizikal ini rasa terganggu hidup di bawah UBN, mereka ini lagi 20x susah dan menderita!

hidup pak rosl!

Tanpa Nama berkata...

Bhai....lu nak tau sbb apa bangsa melayu x maju? Ada 2 sbb bhai. 1. Sbb umno. Ke 2 sbb org2 mcm lu la bhai. Lu ada otak....lembu pun ada otak bhai. Tpi kita jgn jdi lembu sbb kita ada akal. So...lu pikir la sendiri. KAH KAH KAH...

Tanpa Nama berkata...

Pengomen di atas = harian metro mentality