Rabu, 11 September 2013

SUNNI WAL RASUAH GENTAR DENGAN PEMIKIRAN SHIAH





 BUKU ALI SYARIATI




Empat lagi pengikut Syiah didakwa

Ipoh: Empat lagi individu termasuk sepasang suami isteri didakwa di Mahkamah Syariah negeri ini kerana disyaki terbabit dalam ajaran Syiah, selepas dua individu didakwa atas kesalahan sama, bulan lalu. 

Abu Bakar Ahmad, 45; Abdul Manaf Abdul Hamid, 48; Idris Md Desa, 48, serta isteri seorang daripada lelaki terbabit dihadapkan di Mahkamah Rendah Syariah di Taiping kelmarin, atas tuduhan mengingkari fatwa Jabatan Mufti Perak kerana memiliki serta menyimpan dokumen berkaitan ajaran Syiah. Ketua Pegawai Penguat Kuasa Jabatan Agama Islam Perak 

(JAIPk), Ahmad Nizam Amiruddin, berkata mereka di hadapan Hakim Syarie, Mohd Faudzi Uzir Abdul Wahab, sebelum tiga lelaki terbabit dibebaskan dengan ikat jamin, masing-masing RM3,000 dengan seorang penjamin. 


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... HANYA SATU SOALAN.... kah kah kah..

kah kah kah... BILA NAK TANGAP MENTERI BUIH MULUT... kah kah kah..

kah kah kah...BILA NAK TANGKAP MENTERI PENERANGAN.... kah kah kah..

JENG JENG JENG
JENG JENG JENG
JENG JENG JENG

woit... DATUK SHAHBERY CHIK  BANYUAK TERJEMAH  BUKU ALI SHARIATI....kah..

kah kah kah... ALI SHARIATY ADALAH PEMIKIR INTELEKTUAL SHIAH.... kah kah kah 

kah kah kah...TANGKAP JANGAN TAK TANGKAP.... kah kah kah

kah kah kah...BODOHKAN ORANG MELAYU.... kah kah kah


SATU JEMPUTAN
SAMBUTAN HARI RAYA ORANG MISKIN
SILA KLIK IKLAN YANG DILIHAT
dana dari iklan akan di wakaf
kepada dapor jalanan
projek memberi makanan kepada
warga kota tanpa tempat tinggal
-----------

10 ulasan:

kampong lad berkata...

syiah ni islam ka bukan? kalau islam apa yg tak betoi? kalau bukan islam pulak, boleh masuk mahkamah syariah ka?

Tanpa Nama berkata...

Syiah yg diiktiraf di sisi ijmak ulama itu adalah Syiah Imamiyah dan Syiah Zaidiyyah. Abdullah ibn Saba yg sering dikait dgn Syiah itu adalah mitos. Tidak ada syiah tulen yg mengatakan ia adalah pengasas ajaran Syiah. Oleh itu usah kita terperangkap dan percaya akan fitnah ini. Begitu juga fahaman Rafidah, Khawarij, Ghulat, tidak ada kaitannya dgn Syiah, golongan Ghulat misalnya yg menganggap Ali itu tuhan ditolak oleh Syiah Imamiyah sendiri. Mazhab-mazhab Syiah itu ada banyak, diantaranya yang tidak diakui oleh mazhab Syiah Imamiyah sendiri yang dianggap menyeleweng oleh ulama-ulama Islam yang muktabar seperti Syiah Ismailiyyah dan As-Sabaiyyah yang terlalu mendewa-dewakan Saidina Ali lebih daripada yang sepatutnya.

Tanpa Nama berkata...

1. Syiah bukan islam.. tapi ajaran yang menyerupai agama islam. menggunakan kalimah syahadah yang ditambah untuk memesongkan akidah umat islam.

2. Berdasarkan kata-kata para ulama’ dan imam syiah serta banyak kitab-kitab muktabar mereka yang dikarang oleh para ulama’ dan imam yang mereka sendiri sanjung menyatakan bahawa Abdullah bin Saba’ ini sebenarnya wujud, maka jelas pada kita bahawa golongan syiah sendiri mengakui kewujudan Abdullah bin Saba’. Bukanlah satu indentiti yang direka-reka, tetapi individu ini adalah hakikat yang tidak boleh lagi disangkal.
Berkenaan Abdullah bin Saba’, beliau adalah seorang yang berasal dari yahudi yang kemudian memeluk islam. Namun pada hakikatnya dia masih seorang yahudi. Beliau orang pertama yang menyebarkan fitnah terhadap Abu Bakar r.a, Umar r.a, Uthman r.a dan sahabat-sahabat lain. dan juga merupakan orang pertama yang menyatakan bahawa Ali r.a berhak menjadi imam dan mewarisi nabi s.a.w.
Tidak disangkal lagi mengapa golongan syiah bermati-matian menolak kewujudan individu ini, kerana individu inilah pengasas sebenar ajaran syiah yang masih kekal sehingga kini. Dan ini membuktikan bahawa ajaran syiah sebenarnya dibawa oleh seorang yahudi.

“sesungguhnya Abdullah bin Saba’ mendakwa dirinya nabi dan mengatakan bahawa Amirul mukminin(Ali r.a) adalah Allah..” – Abu Ja’far (Muhammad Al-Baqir. Imam ke-5 Syiah)

“Abdullah bin Saba’ yang kembali kepada kekufuran dan menampakkan keterlaluan serta melampaui batas” – Al-Mamqani.

“golongan al-Saba’iyyah menyatakan bahawa Ali r.a berhak menjadi imam selepas nabi s.a.w dan ia merupakan kewajipan daripada Allah. Mereka itu merupakan puak Abdullah bin Saba’. Dialah antara orang yang memfitnah dan memburukkan nama Abu Bakar, Umar, Uthman dan para sahabat lain..” – Al-Naubakhti.

“berkata Abdullah bin Saba’ kepada Ali r.a: kamulah tuhan sebenarnya. Maka Ali r.a membuangnya ke luar negeri..” – as-Sayid Ni’matullah al-Jazari.

DDKB berkata...

hehehehehe....takutkan she ah ah ke atau takutkan penentang tegar yang mengalir mcm air selepas hujan......penjara besi itu sekadar penjara...ini ilmu baru...penjara pemikiran.....peromno ini parti paling 47% terbaik didunia .....dia punya islam hebat sampai hudud pun takut nak tunjuk muka.....peromno...parti setan yang dikenali.

Tanpa Nama berkata...

kalau shiah bukan islam, nape masukkan mahjamah syariah? depa dgn agama mereka, kita dgn agama kita...bukan satu isu pun..

aymy8888

Tanpa Nama berkata...

Sejarah ditulis oleh pihak yang menang! Rasa2 ali vs muawiyah sapa yer yg benar? Rasa2 husain vs yazid sapa yer yg betul?

Tanpa Nama berkata...

TT. kau ni tak ade cerita lain ke.asyik cerita Syiah sesat tu.tak payahlah nak bertekak disini. Adakah 90% penganut Islam dunia bermahzab Sunnah dan hanya 10% saja yang mengaku dia islam adalah Syiah. Adakah majoriti salah dan minoriti yang betul?.

Jadi kau ni pun bahlol juga. kalu macam tu sama kesnya dengan SPR lanchouwwwwww tu. 51% majoriti kalah, yang 47% undi, dia pula yang menang. Pikirlahlah sikit! Akai ada ka?

Tapi apa pun aku nak bagi tau yang Syiah sebenarnya tiada kaitan dengan islam dalam apa-apa sudut pun. SYIAH ADALAH GABUNGAN AGAMA MAJUSI DAN YAHUDI!ADA PAHAM KA?

Daripada penyelidikan aku sendiri Syiahlah pengeluar hadis-hadis palsu(mauduk) yang sungguh lawak dan tak masuk akal.Kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

tt ko rasa sapa yg lebih bermaruah?

Rais si anak yatim tak piatu tu atau mp kafir ni?
http://en.alalam.ir/news/1515786

Tanpa Nama berkata...

Shiah akan dijadikan alasan untuk sekat kebebasan & hak rakyat satu hari nanti.... tunggu dan lihat..
inilah ajaran syiah dan yahudi..

Tanpa Nama berkata...

Mmm...tapi yang terpilih pun hanya satu dari 73 puak....yang sikit ke yang banyak...halusi halusi lah segalanya...usah diikutkan hati yang amarah...ni bukan nak tegak sunnah atau syiah...yang penting jalan yang benar...apa benarkah kita memahami segala inti maksud kehidupan ini...jika tidak maka berlapanglah dada dalam menuntut ilmuNya...syariat itu penting...namun harus seiring dengan hakikat...jika tidak kita hanyalah umat ikut ikutan...dalamilah segala cabang ilmu...jangan hanya tumpu pada yang nampak tanpa mengerti maksud sebaliknya...sama sama kita berjaya menjadi umat yang sempurna baik dari zahir mahupun batin...selamat berjuang