Ahad, 20 Oktober 2013

SABAH DAN SARAWAK KELUAR MALAYSIA


PROJEK MALAYSIA 
SEMAKIN GAGAL

Keluar dari M’sia: Pelawaan Isma disambut baik

KUCHING: Ikatan Muslimin Malaysia (Isma) telah menyeru masyarakat Kristian Malaysia untuk menerima keputusan Mahkamah Rayuan mengharamkan penggunaan perkataan ‘Allah’ oleh mingguan Katolik The Herald.
Katanya, mereka sentiasa boleh mempertimbangkan berhijrah jika tidak berpuas hati dengan keputusan tersebut.
Pelawaan Isma disambut baik oleh rata-rata penduduk Sabah dan Sarawak yang ingin menyatakan hasrat untuk keluar dari Persekutuan Malaysia yang diluahkan dalam Facebook mereka.
“Itu yang sebaiknya. Keluarkan Sabah dan Sarawak dari Malaysia. Suruh Isma buat kertas cadangan. Hantar kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak,” kata Harry Nelson J. Seliang.

Daniel Aishiteru pula berkata,”Malaysia- bawah Thailand, atas Singapura manakala Sabah & Sarawak dalam pulau Borneo.Jauh panggang dari api bah….memang kita layak keluar. Jangan tunggu lagi…”
“Peluang sudah Isma bagi. Sabah Sarawak bantah isu kalimah Allah, keluar Malaysia. Kita tak payah sain sain surat tak susah payah gaduh mulut. Bagus lah idea Isma bagi nih,” ujar Philip Harry Son
Beberapa orang tidak merasakan, Malaysia tidak bermakna sudah bagi mereka.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... INI BERITA BAIK.... kah kah kah..

kah kah kah... NASIONALISMA DAYAK SEDANG NAIK.... kah kah kah..

kah kah kah... NASIONALISMA KADFAZAN SEDANG MEREBAK... kah kah kah..

kah kah kah... NASIONALISMA ANAK MUDA IBAN  SEDANG MEMBAKAR... kah kah kah..

kah kah kah...  KESEDARAN RAKYAT BORNEO KEMBALI MEMBAKAR...kah kah kah



---------

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

masalahnya majoriti rakyat sabah sarawak setuju kah.jangan buat statement hantamkeromo saja bah .

Tanpa Nama berkata...

1.kah!kah!kah!
2.hang islam ke bhaii!!
3.mabuk tuak semacam jeeee!!!

Tanpa Nama berkata...

bodoh pun nurkilan. byk sgt makan kepala ikan nie.. haha.. lembab..

Tanpa Nama berkata...

Keluar dari Malaysia? Bagus, silakanlah, selamat Berjaya duduk dibawah jajahan takluk sultan sulu. walupun Jamalul Kiram III dah takde, ade 10 lgg Kiram yang lain... Good Luck org Sabah&S'wak !!

Tanpa Nama berkata...

Bagus juga cadangan ini...., penjawat awam pun taklah gundah gulana lagi takut kalau-kalau kena bertugas di pedalaman sabah sarawak, tak ada lagi rasa dengki dengan penjawat awam kelahiran sabah sarawak yang mana dapat elaun wilayah tak kira di mana jua bertugas.....tak ada lagi sentimen anti malaya, dan yang paling penting, U-BN akan hilang banyak kerusi palimen...kakakkaka

Tanpa Nama berkata...

weh..ingat taik mamud senang ka nak kluar mesia.. itu najib dan taik mamud sudah kamceng dan ada hubungan adik beradik yg rapat pulak tu..

yg penting, sama2 merembat billion2 duit rakyat.. keluar mesia ka, masuk mesia ka.. taik mamud tetap jadi orang kaya gila babi lebih dari robert kwok..

zelmey berkata...

Suka betol kau ya? Benda macam ni pun lu dah boleh gelak ketawa. Dengan bangga bubuh gambar bendera negara sendiri kena pijak. Apa jenis rakyat kau ni?

Mungkin lu keluarga yang bertumpah darah pada zaman penjajah dulu. Tu pasai tak ada semangat patriotisma.

Terima kasih banyak2 bro .. terima kasih

Tanpa Nama berkata...

sama - sama.....sila google pasal henry gurney baru lu tau knpa kami ni cmni....lu kena igt...dakwat lebih bisa dr peluru.....

Tanpa Nama berkata...

Jgn cakap camtu oh , knapa plak sabah and sarawak nk dinaungi oleh sultan sulu ? Sultan brunei @ sultan kepulauan borneo suatu masa dahulu takda ke ? Aku harap sgt perkara ni tidak smpai di telinga baginda ! Baginda lagi suka kot sabah and sarawak keluar malaysia . Justeru itu baginda boleh amik balik sabah and sarawak . Lagi gembira orang2 sabah and sarawak , ahahaha ! Sbb sabah and sarawak tk maju pun dibawah jagaan tanah malaya ! Hasil bumi abis dikaut adalah ! So jgn keluarkan statement yang bakal membawa padah kepada tanah malaya bro , sabahan and sarawakian pantang dicabar ! Abis la hasil pendapatan kerajaan barisan nasional @ taib mahmod kalau sarawak keluar dari tanah malaya . Peace bro !

MONGGOL SABAH berkata...

Kalau komited nak tumpah darah...apa salahnya .....sabah sarawak nak keluar malaysia.....head hunter dengan ngap sayot lama sudah tidak eksisais...macam bahasa kampung...LAMA SUDAH TIDAK KE LADANG....marilah try bahasa marah orang borneo.....!!!!!!!