Rabu, 16 Oktober 2013

TANDA TANDA PROJEK GAGAL


 TANDA TANDA DAH SAMPAI

Pemimpin S'wak berang dengan keputusan kes 'Allah'
Keputusan Mahkamah Rayuan yang menghalang penggunaan kalimah Allah dalam majalah Kristian The Herald disambut dengan kenyataan keras dari pemimpin Sarawak, baik dari kumpulan penyokong kerajaan mahupun dari pembangkang.

Beratus-ratus komen muncul di akhbar, portal berita serta di laman blog, Facebook dan Twitter.

Ada di antaranya yang menyatakan kekesalan kerana merasakan bahawa Sarawak dikhianati selepas menyertai persekutuan Malaysia sejak sekian lama
.

Selain itu, ada juga yang menuntut agar pemimpin NGO seperti Ikatan Muslimin Malaysia dan PERKASA serta kumpulan fanatik agama lain dihalang dari memasuki negeri itu.

Tidak terkecuali, kumpulan yang menggesa agar golongan Cina dan Dayak Kristian tidak lagi menyokong BN sebagai tanda protes. Golongan Kristian membentuk lebih 70 peratus dari 2.6 juta penduduk di Sarawak.

Antaranya, pengerusi Parti Reformasi Negeri Jeffrey Kitingan yang berkata perdana menteri sepatutnya menunjukkan keikhlasan dalam program transformasi serta politik inklusif dan perdamaian yang diuar-uarkan.

Katanya, perpecahan di kalangan rakyat Malaysia akan berlaku, bukan disebabkan keputusan mahkamah berkenaan tetapi oleh sikap dan dasar berterusan oleh kerajaan BN.

“Perdana menteri dan kerajaan persekutuan perlu diingatkan bahawa isu tersebut bermula apabila menteri dalam neteri pada masa itu mengharamkan (The Herald) daripada merujuk kepada 'Allah', yang timbul dari kuasa budi bicara mengikut Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984,” katanya.

Perkara itu jelas menunjukkan bahawa ia adakah tindakan oleh kerajaan persekutuan, katanya yang menambah, kerajaan lupa bahawa ia mentadbir seluruh rakyat Malaysia dan bukan hanya di semenanjung.

“Tidak perlu bagi NGO Islam-Melayu mengisytihar bahawa 'orang Kristian adalah saudara kami' kerana dalam kehidupan sebenar di Sabah dan Sarawak, abang, kakak, ayah dan ibu, suami dan isteri terdiri dari orang Krisitan, Islam dan agama lain...,” katanya lagi.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... TANDA TANDA PROJEK MALAYSIA GAGAL TELAH MUNCUL... kah 

kah kah kah... WARGA SARAWAK NAIK BENGANG... kah kah kah..

kah kah kah...WARGA SABAH NAIK BENGANG... kah kah kah..

kah kah kah...NGO MELAYU ISLAM KATA...kah kah kah

kah kah kah..  TAK SETUJU BOLEH TINGGGALKAN MALAYSIA... kah kah ..

kah kah...WARGA SABAH DAN SARAWAK MEMANG TAK SETUJU.kah kah.

kah kah kah...MEMANG AKAN TINGGALKAN MALAYSIA... kah kah kah..

kah kah kah...MEREKA AKAN BAWA SABAH DAN SARAWK SAMA... kah kah kah

kah kah kah...INI LAH JALAN TERBAIK UNTUK MEMCARI ALLAH... kah kah kah
NOTA
sila buka buku sejarah
dan baca bagaimana bangladesh muncul

----------

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pru 14 bermula sebelum tarikhnya...kah kah kah...satu lagi projek kerajaan bn ....woit nak tanya ni...lighter dah on ke belum...?kah kah kah....berdosakah aku...?kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

kita tunggu apa kata najib al mongoli bila g sarawak sempena persidangan parti PBB (Parti Pustaka Butuh Butuh)....

Tanpa Nama berkata...

Singapura dan Brunei contoh terbaik tanpa menyertai Malaysia. Saraawak dan Sabah tunggu apa lagi?

Tanpa Nama berkata...

Lu orang cakap mahkamah buat keputusan politik bodek BN. Tapi sekarang BN sudah macam mau kalah. Sekarang lu orang mau cakap apa?

Tanpa Nama berkata...

Kalau Sabah dan Sarawak keluar dari Malaysia, fixed deposit UMNo akan hangus diParlimen.Kalau semua kerusi Parlimen Sabah dan Sarawak sertai Pakatan Rakyat tak payah tunggu PRU ke14.Come on! Orang Sabah dan Sarawak inilah masanya nak merdeka.

Tanpa Nama berkata...

Hoi sheikh hisham, nko jangan derhaka dng nooooh gendut.....nanti murtad nko! Dr. Yusuff qardawi pun dah murtad........hebat betul menatang ameno ni......kah kah kah. Mudah2an sheikh monggol dilanjut selanjut lanjutnya.

Tanpa Nama berkata...

BAGUS!! warga sabah dan sarawak segerakan "projek keluar dari malaysia".

biarkan malaya terus jadi hak mutlak melayu jumud (baca:umno)

ps: kalau korang keluar, senang sikit nak jatuhkan BN. hehehe

Tanpa Nama berkata...

sudah la

puihhh..sudah pru nanti "kami bersama-sama.kami saudara,perpaduan"

tapai,sauh,makan2 kenduri sudah2 pangkah jugak.

sudah2 brim,brom,brem pangkah biru jugak.

lantaklah kepala putih dah lanyak kampung,sodok kubur ambil balak dan tanam sawit.

eh,sungai balui dah ada air ke?ramainya org basuh berak sampai kering sungai.

Tanpa Nama berkata...

Pru 14 dah bermula..woit...awat depa ni suka suka keluar fatwa baru ni....apakah sebahagian kempen naib presiden ? Kah kah kah....satgi abang haji jawap...kah kah kah...bagus abg haji ni..belajar tinggi...wang banyak...motokar besar...kah kah kah...abang haji ooo abang haji

Tanpa Nama berkata...

Alah, sat lagi dekat2 nak pru-14 (2018) nanti, kjaan u-turn balik kasi org kristian guna kalimah Allah, nak pancing balik undi Sabah Sarawak...Mcm tak biasa je mainan politik BN..