Khamis, 12 Disember 2013

BERITA BAIK UNTUK DUNIA






PESAWAT MAS
DI CADANGKAN MENDARAT
KE MONTEVIDEO 


SANG SAKA URUGUAY

Uruguay has become the first country in the world to make it legal to grow, sell and consume marijuana
After nearly 12 hours of debate, senators gave the government-sponsored bill their historic final approval.
The law allowing registered Uruguayans over 18 to buy up to 40g (1,4oz) of the drug a month is not expected to come into force before April.
The government hopes it will help tackle drug cartels, but critics say it will expose more people to drugs.


IBU KOTA
MONTEVIDEO

PANTAI SANTAI BANTAI
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

woit... BERITA INI TAK PERLU DI TERJEMAHKAN... kah kah kah.

kah kah kah... SEMUA FAHAM.... kah kah kah..

kah kah kah... SEMUA DIAM MEMBATU..... kah kah kah

kah kah kah...BERITA BAIK UNTUK PENGIDAP MIGRAINE... kah kah kah..

kah kah kah..BERITA BAIK UNTUK PENGIDAP ASMA... kah kah kah





------------

4 ulasan:

Awanama berkata...

harap tt atau lain tolong bagi pencerahan, aku heran lagi melopong dgn 2 hujah/tindakan:
1)hujah yg kata adun sgor wajar naik gaji sebab nak elak ambik rasuah.
dey tambi, ini belit tahap anaconda mengalahkan belit jalan naik genting! pertama2nya, kalau kau adun ada simpan cita2 nak telan rasuah, maka kau tak layak langsung duduk kerusi adun tu, tak hingin rakyat nak hulor gaji siap elaun walau 1sen pun kat kau apatah lagi nak naikkan gaji kau. chit, kamu tak naikkan gaji saya, saya telan rasuah, chit, banyak chantekkk! gayafikir macam tu, tak hingin pakcikmakcik iring kau ke depan sekali bila2 ada majlis, siap reserve kerusi empuk khas utk kau lakibini je jadi tetamu kehormat kebende, kitaorang nak hempuk kepala bangang kau tu kasi pecah tengok mana silap circuit hotak kau tu ada la!
keduanya, kunun kau gaji rendah maka bakal telan rasuah, habistu org2 lain gaji jauh lebih rendah dari kau pun sah2 calon makan rasuah la! org kerja kerani peon, org hitamlegam turap jalan tar bawah panasterik, org angkat tong sampah, tukang baca meter air/letrik, mamat despatch, semua2 tu makan rasuah dgn semulajadi la sebab gaji depa rendah???pakcikmakcik kerja sawah, toreh getah pun sama la? karang reramai tok mudim seluruh sgor bikin upacara toreh anu kamu baru tau!
(er, aku belum kata aku tak setuju langsung dgn kenaikan gaji depa, cuma aku amatsangat panasss bila ada yg cuba belit dgn alasan yg bodoh melantun macam ni, ingat rakyat bangang macam dia???!)

2)tindakan menaikkan harga sekotak rokok 2-3ringgit sebab katanya akan buatkan rakyat berhenti merokok.
dey tambi! sudah berapa tahun lu bikin ini strategi??? dalam banyak tahun tu lu takda nampak ke tetap ramai yg masih terus2an merokok??? lu kasi naik harga tiap2 tahun pun ada depa kesah??? kalangan lu sendiri ada yg merokok, ada yg berhenti sebab harga rokok geng lu naikkan??? ada lu pernah baca suratkhabar atau tengok tv geng lu sendiri yg banyakkali cerita pasal rampasan rokok palsu atau rokok seludup??? dey tambi, mata lu ada kasi kerja tengok ka? kepala lu ada kasi kerja pikir ka?

p/s 40g sebulan, kenapa 40g, dan berapalah harga 1g???

-average joe-
klakka-la.blogspot

Amuraria berkata...

kahkahkah ! join bob marley ;)

Awanama berkata...

ehh amuraria... takda ABU lak kali ni...?

MONGGOL berkata...

Berita baik untuk para gagalist...poyonist....dan maliknist......juga bdrita baik untuk para coolonist.....patut dah lama ada kat mlaysia benda ni.....apa salah.....siapa nak hisap...pi pulau mazu...oppps silap...pulau jerjak......sana ..ko melantaklah sampai nampak dewi laut tu naik darat...itu dah kira ngam ngam dah stim dio tu...kalau di uruguay 40 grm.....di sini pun sama laa...kalau jadi benda ni....aku nak jadi pengusaha bot....heheheheh...miring miring pun kayuh juga.......sambil menagih kita berdikari......