Jumaat, 6 Disember 2013

DAPUR JALANAN





MAKANAN
IALAH HAK UNTUK SEMUA

DAPUR JALANAN
ialah projek anak muda
setiap  ahad
jam 6:00 petang
di jalan panggung
selari dengan jalan petaling
anak anak muda
mahasiswa dan pelajar disekitar kuala lumpur
akan menghidangkan makanan
untuk warga kota tanpa tempat tinggal

dapur jalanan telah berjalan
semenjak tahun baru china

sokongan amat menggalakkan
ramai telah memberi sumbangan
ada sumbangan tenaga
ada sumbangan wang ringgit

MEMOHON DERMA
sekali lagi
tim dapur jalanan
memohon kepada sesiapa saja
yang ingin menderma
sila masukan derma
ke akoun dapur jalanan
1479-0000917-05-1 
SPKL COLLECTIVE

kepada yang ingin membantu
ke pasar memasak dan menghidang
sila pukul talipon

pak wan: 013-431-53-56
atau
hadi: 012-664-88-73

DIHADAPAN POS OPIS
PERTAMA 
DI TANAH MELAYU


JALAN PANGGUNG




--------




3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

malaysia ini beruntung segala ada, hasil bumi, laut yang luas, air jernih, hutan tebal, nak kata tak ada barang nak makan ? tidak juga, sampai berbazir orang malaysia makan, buang berlori lori bahan makanan yang rosak atau lama, tapi hati ? hati sungguh kecik macam kuman, biar dibuang tapi nak bagi makan kat orang lain jauh sekali, biar busuk payah nak bagi orang lain, maksudnya bukan semua bahan makanan, ada juga bahan yang orang lain tidak makan, ada haram ada halal dan sebagainya, apapun niat kita kena baik, mulut berkumat kumit, berbuih buih baca doa, tapi hati busuk, santau sini, santau sana, masih amalkan perkara-perkara yang syirik, kaum mana popular dengan amalan ini ? tepu dada tanya selera sudah tahu ? sebenarnya nilai nilai kemanusian ini semakin berkurangan dengan kemajuan yang dikecapi kini. adakah dengan memiliki rumah besar, kereta besar kita menjadi orang yang lebih baik ? adakah kita lebih mulia ? hakikatnya fikiran dan hati kena tulus dan ikhlas, kalau tidak tak payah setinggi mana pun pencapaian harta benda, akhirnya masuk kubur 6 kaki juga, tak boleh 7 kaki atau macam maharaja cina yang ditanam dengan harta, soldadu dan angkatan kah kah kah, jadi bantu lah apa yang patut, kita lahir dengan tidak membawa apa-apa, kita mati pun tak boleh bawa apa-apa, sementara hidup dan bernyawa ini bantulah kepada golongan yang daif, yang kurang bernasib baik ini, semoga segala perkara baik yang tuan puan lakukan akan dirahmati TUHAN...

Tanpa Nama berkata...

Patut gomen boleh kasi makan free jer.. bank negara ada kilang dan boleh cetak wang dan tabur kat jalan panggung 100k seminggu..

Lu tgk SHAHRIZAT boleng 250juta.. menteri2 UMNO apa nak heran sambil boleh buat pekak jer sbb duit 250juta boleh dicetak sekejap jer, secepat mungkin laksana kilang cetak surat khabar tu.. cepat dan efisien..

haji santai berkata...

Asyik mencekek je, bila nak demo lawan KENAIKAN semua?