Jumaat, 31 Januari 2014

LAIN PADANG LAIN BELALANG




DIMANA BUMI DI PIJAK

DISITU LANGIT DU JUNJUNG


SATU PENCERAHAN
Ibubapa muslim diMalaysia diajar oleh ulama dan dapat penunjuk dari hadis dan mungkin jua Quran agar 'memukul'/merotan anak-anak yang dah akal baligh supaya solat. Kadar bobotan rotan/ketuk/pukul tak dijelaskan oleh skrip Quran atau Hadis. 

Bagi negara sekular dan membangun seperti di Sweden lain pula konsepnya terhadap aktiviti pukul/rotan/ketuk terhadap kanak-kanak tidak berdasarkan ajuran agama. 

Ia dikira satu aktiviti yang mendera dan menyakiti fisikal dan mental kanak-kanak dan perkara itu dilindungi oleh perundangan negaranya tanpa memilih bulu, siapa saja tak kira yang percaya Allah, Ketuanan Melayu atau God/Jesus/ malahan pagan sekalipun akan diambil tindakan. Jadi bagaimana melakukan aktiviti fisikal itu boleh direstu /digalakkan oleh agama seperti Islam terbuka pada debat yang rasional lagi berilmu. on NEGARA LAIN CARA LAIN
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 1/31/14

empat beradik kes pukul anak
STOCKHOLM - Empat anak pasangan Malaysia, yang kini ditahan reman kerana dakwaan memukul tangan anak lelaki mereka, semalam diserahkan kepada...



-----------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hahaha.. orang puteh ni rupanya lagi komunis dalam bab-bab family.. me'milik-negara'kan kanak-kanak. Mak bapak depa nak ajaq pun tak bagi..

Tanpa Nama berkata...

Sweden jauh sedikit. Jika tidak Perkasa akan hantar pejuang agama sehingga habis-habisan.