Ahad, 27 Julai 2014

SELAMAT HARI RAYA







SELAMAT 

HARI RAYA
hari akhir kita berpuasa
hari ini untuk yang dikampong
aku nak beritahu
kuala lumpur jerebu
lengang dan tak sibuk
senyap dan jalan tak jam

ada kesayuan
kerana tetiba
semua selesai
tetiba
bulan puasa tamat
tetiba raya  sampai

MALAM INI
nak gi last minit
shopping
di batu road
betul ke kuih murah?
betul ke
baju murah?
nak try
malam in ni

TAHUN INI
aku tak balik kampong
raya bangla





-------

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hanya insan gagalist yang tidak pulang kekampung berhariraya....paling tak best. ..bila raya. ...kita kesunyian mencari ghairah yang lesu. ...akhirnya tewas berditari dirumah seorang diri. ...kah. ..kah. ..kah. ..

Tanpa Nama berkata...

Pusat bagi lima ratus,
Selangor bagi sebulan gaji,
Dengan ingatan hati yang tulus,
Selamat Hari Raya Aidilfitri.

Tanpa Nama berkata...

Betul dan entah kenapa raya dah tiba begitu cepat dan begitu cepat lagi roh aidilfitri itu akan menguap sebaik saja fajar 1 syahwal tiba, tak perlu mengeluh atau terkilan kerana itu hakikatnya. Kini suara takbir yang mendayu-dayu itu pun dah hilang uummphnya, suasana raya semakin menjadi suasana banal kerana manusia dikandung dek nilai-nilai kebendaan dan konsumerisme, tak percaya dengar lagu-lagu raya kini langsung banal dek dengar telinga apa tah lagi kini manusia berpuasa lebih untuk dapat lapar dan dahaga tanpa mengambil kisah saudaranya berbunuh-bunuhan di Iraq, Syria, Mesir, di Afrika, Israel sembelih orang Gaza banyak lagi cerita negaif dari dunia Islam.Islam sebagai agama yang 'terlalu organised'tidak lagi boleh meyakinkan penganutnya akan agama spiriyual yang simple dan bermakna. Kita buasa macam robot dan berraya pun macam robot yang diprogramkan oleh anasir kebendaan.Selamat raya bangla!

Tanpa Nama berkata...

Maaf Xahir Batin

Yang Tipu Duit Rakyat , Tak Boleh Maaf lah , dalam kubor tuntut mesti

Selamat Hari Raya Aidil Fitri

Tanpa Nama berkata...

Selamat hari raya kepada tukar tiub dan segala geng penghasut malaysia. Pasti setiap yang baik akan berakhir dengan baik. Semua menghasut sekiranya baik pasti akan membawa hasil yang baik.
Macam macam cara dan strategi difikirkan bagi menyambung nyawa demi bangsa agama dan negara. Apa pun sama ada akan berjaya atau tidak menjadi ketentuan Allah S.W.T. Manusia memang merancang pelbagai musibah yang akan meranapkan segala kebaikan duniawi. Ada juga golongan mengharapkan syurga di kala menanti ajal tetapi bersikap durjana masa hidup. Manusia pelbagai ragam pelbagai karenah pelbagai citarasa.
Tetapi secara asas.perlu memiliki sifat manusia bagi bezakan dengan binatang. Ada juga binatang yang lebih baik dari manusia. Binatang tidak potong kepala bangsa dia. Binatang tidak rogol bangsa.dia... maka binatang juga lebih baik dari.manusia...
Kah kah kah
Maaf zahir batin

Unknown berkata...

wei tt apo hal x blk? den nk dtg rayo umah kau kg chenor.. kau jgn nk jd bangla, org berayo bangla berghacuk kek umah merah... kekekkee..

Tanpa Nama berkata...

Sempena hari raya ni... satu perkembangan terbaik ialah PR akan pecah lerai..dari awal PR tiada agenda kesatuan... nasib baik undi BN.... walaupun BN amalkan rasuah kronisme dan salah guna kuasa ianya masih formula terbaik untuk malaysia. Dasar pecah perintah adalah baik. Taraf antara kaya dan miskin yang semakin jauh baik sebenarnya supaya bantuan 2 akan dapat. Semua gumbira kah kah kah....manusia menadah tangan menerima bantuan adalah yang terbaik. Tak payah susah
Tak payah kelana setiap yang perlu akan.dapat secara percuma.
Retak yang menanti pecah kah kah kah
Berita baiknya pengundi pun dibodohkan.oleh pakatan rakyat
0 pengundi bodoh kerana percaya PR mampu mentadbir.negara tapi kita nampak mereka tidak layak sekali..kalau.anwar ibrahim.tiada.. akan.lerai PR.sehingga ke tanah kah kah kah....

air gunung berkata...

Lu kalo tgok dr ats pusingan 95 darjah memang ader gaya sepupu khaleda zia.kh lah kah kah.KL syorga bangla.

Suku Samdol berkata...

Selamat Hari Raya BerBangla Tuan TT.
Kah kah kah

Apostolos Velios berkata...

apa hal tak balik jelebu bang ?

underBear berkata...

Hang raya bangla. Dulu aku kena gelak sebab balik raya kampung pandan. Aku rumah kedah.
Sewel raya tengok wayang. Tak dak kawan.
Yang paling best tak dak jem.

Tanpa Nama berkata...

Rupa tt pon macam bangla.