Jumaat, 12 Jun 2015

KE JELOBAK KE JOLOBU






NOTA
ke jolobak ke jolobu
tuai padi tigo tangkai
kau tak kona orang jolobu
ponoh semangat lagi berakal

salut!



Akar umbi PAS Negeri Sembilan keluar parti


Sekumpulan akar umbi PAS di Negeri Sembilan hari ini mengumumkan peletakan jawatan daripada jawatan disandang serta keluar daripada parti Islam itu.

Pemimpin-pemimpin PAS Jelebu membuat keputusan itu kerana kecewa dengan kempen pilihan parti itu sebelum ini yang dikatakan kotor, sekali gus menghilangkan identitinya sebagai parti berteras Islam.

Mereka juga tidak bersetuju dengan tindakan muktamar menerima usul memutuskan hubungan dengan DAP kerana langkah politik itu dilihat tidak strategik untuk menumbangkan BN dalam pilihan raya umum akan datang.


“Keputusan yang diambil oleh PAS ini menyebabkan kredibiliti dan tanggapan umum kepada PAS telah tercalar.

“Tanpa sokongan dan dukungan kerjasama Pakatan Rakyat, PAS tiak ada berada pada kedudukan yang ada sekarang ini,” kata mereka.

Empat orang pemimpin PAS Jelebu menandatangani kenyataan itu.

Mereka ialah Ketua Pemuda PAS kawasan Mohd Faizal Fadli Idrus, pengarah pilihan raya Saiful Bahri Jaaman serta dua pemimpin cawangan Maslan Mohamad Yusuf, Raniman A Rani dan Omar Othman. 


KAH KAH KAH
woit
yang ini den kona ni
kah kah kah
bako melawan

APO NAK DIKATO

-------

2 ulasan:

Johan berkata...

Ini berita baik! Yang cerdik kena keluar. Yang tinggal tu mesti geng2 tolol. wakakaka

Tanpa Nama berkata...

Woit! Zunar Facebook lebih terhot! hot! Ternow! Terkini! dari Blog Tukar Tiub lah...ko ni lambat lah jang...Pak Samad join DAP, woit! Kah...Kah...Kah...