Selasa, 29 September 2015

HUDUD OOO HUDUD




FACE BOOK



MCA DAH LAMA TOLAK HUDUD?
OK PULAK ...
TAK ADA PULAK SESIAPA NAK MARAH? 







---------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tuan2. Hukum hudud ini ciptaan Allah SWT yang mengiringi ciptaanNya yang paling canggih yakni manusia. Macam beli kereta, ia datang dengan manual penyenggaraan oleh pembuatnya.

Hudud ini manual penyenggaraan dan panduan supaya kita tidak tersilap kalau nak repair kerosakkan pada manusia. Jangan sekali2 tuan dan puan menghina dan menolak hukum hudup. Wajib diterima dan dilaksanakan dengan berlapang dada serta syukur pada tuhan memberi kita garis dan panduan.

Orang2 bukan islam tentulah menolak hudud. Oleh itu orang islamlah kena cerita apa kebaikkan hudud. Tapi kena buktikan dulu islam itu baik dalam segala segi. Kalau orang islam sendiri awal2 lagi tolak hukum Allah dan main nombor dan rasuah dan berdengki khianat dan pemalas dan cepat hangin, tak payah le nak cerita atau ceramah bab hudud kepada bukan islam.

Kita kena tunjukkan dulu kemurnian islam itu dalam diri kita dan berkawan dengan seikhlas2nya dengan orang kapir ini. Jangan jauhi mereka. Jangan marah2 dengan mereka. Sebenarnya hati mereka pun ciptaan Allah juga. Mereka amat tersentuh kalau kita tunjukkan sifat2 baik dan amanah.

Tanpa Nama berkata...

Ini semua mainan bebudak bahalol

Orang Atas pasti nya nak tunjuk baik

Budak Baik dapat pangkat Bini Muda Rumah Kereta pencen gaji makan tidor

Apa ke bahalol nak lurus bendol , biar orang lain papa kedana miskin tak nak pakai otak

Yang penting boleh

Pau Pau Pau

Mat Kampau !!!!!!!!!!!!!!

Ada MASYOOKKKKKKKKK !!!!!!!!!!

Unknown berkata...

hadi lupa kah...hehehehee

Tanpa Nama berkata...

umnu jwb ..kita tkkan pisah dgn mca sebb kita pun tknk hudud

pas kata i pun bkn nk hudud sgt....i nk huduuuuuiiiittttt

Tanpa Nama berkata...

Tuan tt. Ini aku nak tambah sikit lagi bab manual penyenggaraan, boleh kan?

Allah beri manual bab menjaga akidah dan kemurnian hidup demi kesejahteraan sebagai manusia. Itu namanya hudud. Allah juga ajar bijak pandai islam dalam bab manual penjagaan kesihatan beratus2 tahun dahulu. Darah O tak boleh bagi kepada orang berdarah A. Padam dia. Macam tu juga kalau kereta diesel jangan bubuh petrol pulak. Terbang rm500 hengget.

Orang mencuri jangan dibelasah dulu. Kalau dia lapar bagi makan. Macam amalan tuan tt di dapur jalanan tuh. Bawa pencuri tadi ke balai. Balai cek dengan pejabat zakat mana2 orang kaya atau kompeni2 yang belum bayar zakat hendaklah dipaksa bayar malam itu jugak kepada pencuri itu. Hakim boleh hukum potong tangan pencuri itu kalau memang kerjanya mencuri. Memang patut hang kena.

Oleh itu tuan2 jangan sekali2 belasah pencuri. Serahkan kepada pihak polis. Kepada pihak zakat. Kepada hakim. Kepada kerajaan.

Tapi ada ke wujud sistem keadilan yang seindah itu dalam dunia ini?