Sabtu, 10 Oktober 2015

INI MALAM TAN MALAKA






MALAM INI


MEMBINCANGKAN

PERJUANGAN

 NASIONALIS

  TAN MALAKA

1- dr ali nor

2- profesor dr shari mohd zain

3- cik gi ishak suri

siaran langsung 
radio bangsar



Tarikh : Sabtu 10 Oktober 2015

Masa : Jam 9.00 malam

Tempat : Madrasah Tarbiyah 

Kampung Banda Dalam, 

Jalan Gombak, KL



SIAPA LELAKI 

BERNASIB BAIK INI?

Aku sangat kenal al marhum tan malaka sejak di bangku sekolah lagi. Perjalanan aku selama puluhan tahun di nusantara menemukan aku dengan anak cucu tokoh besar ini.

Cucunya seorang peguam, bernama tan malaka juga menjadi sahabat baikku. Sedia membantuku bila2 pun jika berkelana di sana. Adakah cucunya yang bernama hishamuddin rais itu boleh disamakan dengan datuknya tan malaka? Rasanya tidak. 

Tidak ada seorang pun di nusantara ini yang dapat menandingi beliau dalam hal perjuangan membela rakyat. Beliau miskin papa kedana kerana membela mereka.

 Hishamuddin belum lulus lagi. Di dalam dewan sivik semalam, dia berbaju seperti tokoh pengasih penyayang. Di luar dewan, dia buang baju itu menyebabkan dia tidak nampak apa2 walau dilambai seorang peminta sedekah. Adakah dia pakai baju sahaja? Tan malaka yang aku kenal bukan pada bajunya tapi pada diri wajanya. on SIAPA DIA KAWAN TAN MELAKA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/9/15




---------------

3 ulasan:

Awanama berkata...

http://vv6.blogspot.my/?m=1

Refer Tan Malaka di sini.. bila nak revolusi ni

Awanama berkata...

Malam besok. Nak aku gegarkan kembali suara tan malaka? Suara yang telah hilang lebih separuh abad itu? Berikan aku mikropon itu. Berikan aku 10 minit sahaja. Aku akan bakar seluruh bumi ini dengan kalimat2 melayu indonesia gaya persis tan malaka. Biar didengar semua. Biar malu semua anak cucunya yang nyenyak tidur itu. Ada berani?

Awanama berkata...

Salam kepada tuan tt. Hampir dua jam, dalam hujan lebat yang membasah kuyup aku dalam motokar tak ada ekon, aku pun tersangkut di celah2 simpang siur daerah gombak tadi dalam rangka mencari kg banda dalam. Tak jumpa2. Aku nak datang tapi gagal. Lalu aku balik dan sempat membedal seorang kaki nombor togel.

Barulah aku ceramah berapi2 dalam blog vv6 itu. Silakan tuan tt baca dan jangan menangis ye.

Janjiku untuk membakar bumi dengan kalimat melayu indonesia sudah terlaksana. Seluruh nusantara sedang menekuni kalimat2 aku itu. Insya Allah.