Sabtu, 24 Oktober 2015

MATI MENUNGGU






KERAJAAN

TELAH GAGAL

MANA NGO

ALAM SEKITAR
 

Kesan asap beracun Indonesia atasi manfaat pertanian, kata saintis


Asap yang disebabkan kebakaran hutan di Indonesia merupakan campuran gas yang mengandungi beberapa jenis racun, terdiri daripada sianida dan juga ammonia, menurut ahli sains yang membuat kajian terhadap jerebu itu di Palangka Raya, Indonesia.
Begitu juga, kesan daripada kebakaran itu, dahulunya berfungsi membersihkan tanah untuk tujuan pertanian, terhadap kesihatan dan biodiversiti, mengatasi manfaat membuka lebih banyak tanah untuk kerja penanaman, kata seorang saintis dengan Pusat Penyelidikan Perhutanan Antarabangsa (Cifor).
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kesan-asap-beracun-indonesa-atasi-manfaat-pertanian-kata-saintis#sthash.km4JHJXT.dpuf



RAMAI WARGA

MULA ALAMI

GELISAH

RESAH BATUK

DEMAN

MENUNGGU

UDARA BERSIH





-------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mati Pucok


Apa yang nak risau...
Mampos cepat lagi baik...
Dunia terlalu ramai manusia...
Kita memang specis yang degil...

Tanpa Nama berkata...

Biar lahbyang Bahalol tu KIOK dahulu

Hidup habis bhoras saja

Si Bahalol ini lah menghidup kan Mat Bahalol aniaya juta juta Rakyat bayar hutang BILYON BILYON

Kepala Otak !!!!!!

Unknown berkata...

Butoh! (perlunya) bapak jokowi memikirkan kerugian menyeluruh ruginya Indonesia keran jerebu , jika jelebu tak ada masalah, pak boleh liburan disini bersama hisham. Pak politik suka bahana dari kehilangan uang.menyempurnakan tapak ladang jadi murah dengan cara barin maka kos penghasilan jadi murahdan begitulah kos ekspotir bisa jadi murah. Kalu nak diikut proses tebang, bajak dan lain lain lagi banyak belanja. Faedahnya rameh (ramai) orang berpekerjaan maka rmeilah orang mendapat rejeki dan uang berputar putar, ekonomi pun berputar putarin wak ! wei !!!